Cadourile și mâncarea se află în topul listei de cheltuieli pentru Crăciun

Cadourile și mâncarea se află în topul cheltuielilor de Crăciun pentru 79% dintre respondenții unui studiu Klarna. De altfel, 49% dintre români au declarat că vor direcționa cea mai mare parte a bugetului pentru cadouri.

A doua categorie de cheltuieli cu cel mai mare procentaj este reprezentată de alimente, cu 30% dintre respondenți afirmând că aceasta va fi cea mai mare cheltuială în această perioadă.

La polul opus, studiul arată că românii intenționează să cheltuiască cel mai puțin pe modă sau frumusețe, dar și pe evenimente sociale, primul domeniu fiind prioritizat de 1% dintre respondenți, iar cel din urmă de 2%.

Românii sunt îngrijorați de situația financiară, dar au o stare bună de Sărbători

Datele arată că 68% dintre români sunt îngrijorați de situația lor financiară în perioada sărbătorilor, iar 76% declară că o creștere generală a prețurilor pentru bunuri și servicii are un impact asupra cheltuielilor.

Astfel, 62% caută produse accesibile din punct de vedere al bugetului, 59% își vor reduce cheltuielile pentru produsele neesențiale, iar 56% își vor planifica mai bine meniul sărbătorilor pentru a evita risipa alimentară.

CITEȘTE ȘI: Care sunt obiceiurile consumatorilor în perioada sărbătorilor de Crăciun

Chiar și cu unele îngrijorări financiare, românii sunt încă entuziasmați: 41% dintre respondenți apreciază sezonul sărbătorilor, iar aceeași proporție de 41% iubesc Crăciunul și așteaptă cu nerăbdare această perioadă întregul an.

În plus, în timpul acestui sezon, 71% dintre respondenți declară că se simt plini de bucurie. Pentru 52% dintre români, Crăciunul aduce speranță, iar 49% sunt entuziasmați de sezonul care urmează.

- Publicitate -

Prețurile apartamentelor au crescut și în luna aprilie. Au fost realizate 15.000 de tranzacții

În luna aprilie a acestui an, prețurile apartamentelor de vânzare au înregistrat o creștere de 14% comparativ cu luna...

Mai mulți vizitatori și vânzări mai mari pentru chiriașii NEPI Rockcastle

Vânzările chiriașilor centrelor comerciale NEPI Rockcastle, excluzând hypermaketurile, au fost cu 10,5% mai mari primul trimestru din 2024 față...