Care sunt obiceiurile consumatorilor în perioada sărbătorilor de Crăciun

Cel mai mare Barometru de Crăciun realizat de Ferratum analizează obiceiurile de cumpărare la nivel global din peste 31.000 de gospodării.

Compania a analizat planurile clienților din 14 țări în ceea ce priveste cheltuielile din perioada sărbătorilor de iarnă. Peste 31.000 de persoane au completat sondajul.

Rezultatele indică faptul că 21% dintre participanți vor cheltui mai mult comparativ cu anul precedent, 38% intenționează să cheltuie mai puțin, iar 42% să mențină același nivel al cheltuielilor ca anul trecut.

În acest an, Barometrul internațional de Crăciun Ferratum arată că Brazilia este precursorul cheltuitorilor de Crăciun, 91% din veniturile lor lunare fiind alocate sărbătorilor. Pe locul 2 găsim Polonia cu doar 36%, urmată îndeaproape de Australia, Spania și România ca țări care investesc cei mai mulți bani în perioada sărbătorilor de Crăciun, respectiv aproximativ 34% din veniturile lor lunare.

Care țări aleg achizițiile online?

Marea Britanie se află pe primul loc în ceea ce privește achizițiile online din 2019 cu un procent de 38%, urmată de Olanda (30%) și Suedia (29%), în timp ce Estonia, Croația și Letonia preferă magazinele tradiționale pentru cumpărăturile de Crăciun.

Ce are de-a face dragostea cu asta?

Când au fost întrebați ce apreciază mai mult în această perioadă a anului, 64% dintre respondenți au spus că timpul petrecut alături de familie și de cei dragi reprezintă dorința lor primordială pentru acest Crăciun.

Care sunt rezoluțiile pentru Noul An?

Petrecerea timpului cu cei dragi este, din nou, răspunsul de top (23%), urmat de renovarea casei (15%), de călătorii (12%) și de o viață mai activă și mai sănătoasă (11%).

Hainele, dulciurile și jucăriile reprezintă principalele atracții pentru acest Crăciun

Hainele vor fi cele mai cumpărate prduse în această iarnă, cu o medie de 13% din venitul disponibil al unei familii, urmate de dulciuri (12%) și jucării sau jocuri (11%). Aproape toată lumea adoră modă, 12 țări din 14 susțînând că vor cheltui cei mai mulți bani pentru îmbrăcăminte și cumpărături de Crăciun.

Singurele excepții sunt Letonia, unde participarea la evenimente sportive reprezintă prima alegere și Polonia care situează dulciurile pe primul loc.

Unde sunt dependenții de călătorii?

Brazilia, țara care cheltuie cel mai mult în timpul sărbătorilor de Crăciun, se află, de asemenea, în topul listei de cheltuieli pentru călătorii, 31% dintre respondenți afirmând că cea mai mare parte a cheltuielilor lor vor merge în această direcție.

De asemenea, românilor și australienilor le place să călătorească, alocând turismului aproximativ 25% din cheltuielile lor de Crăciun. 71% dintre respondenții din Suedia și 64% din Marea Britanie și Norvegia au afirmat că vor utiliza plata cu cardul în detrimentul tranzacțiilor în numerar.

Mobile banking-ul este viitorul

Toate țările (67%), cu excepția Bulgariei (43%) aleg mobile banking-ul, Suedia și Olanda fiind precursorii acestui trend digital (91%).

Hoteluri scumpe sau Airbnb?

Australienii și canadienii vor plăti mai mult de 100 EURO pentru o noapte de cazare la hotel, în timp ce românii și estonienii vor alege mai degrabă servicii precum Airbnb în timpul vacanțelor sau în timpul călătoriei în străinătate.

Cum sărbătoresc românii și care sunt rezoluțiile pentru Noul An?

Românii consideră că cel mai important moment de sărbători îl reprezintă timpul petrecut alături de familie (62%), își doresc să se bucure de spiritul Crăciunului (23%) și au în plan să cumpere cadouri pentru sărbători (13%).

În ceea ce privește cumpărăturile, acestea se vor axa în proporție de 20% pe articole vestimentare, urmate de dulciuri & delicatese (17%) și de jocuri & jucării (12%).

Pentru Noul An, românii își doresc să petreacă mai mult cu apropiații (32%), să-și renoveze casa (28%) și să călătorească mai mult (24%). Spre deosebire de anul trecut (15%), doar 13% dintre respondenți visează la o viață mai activă.

- Publicitate -

Comerțul electronic din România ocupă locul 3 în Europa Centrală și de Est

România se clasează pe locul 3 între statele membre UE din Europa Centrală și de Est în ceea ce...

Brandul italian Cioccolatitaliani, adus pe piața locală de Sphera Franchise Group

Sphera Franchise Group, cel mai mare operator de foodservice din România, își extinde portofoliul prin adăugarea francizei italiene Cioccolatitaliani,...