Care sunt cele mai importante resurse pentru dezvoltarea unei afaceri

Resursa umană, o echipă fericită, productivă și digitalizarea accesibilă sunt cei mai importanți factori pentru dezvoltarea și succesul unei companii, conform Ciel.

Astfel, peste 47% dintre antreprenorii români consideră că resursa umană este cea mai importantă pentru dezvoltarea unei afaceri.

Peste 28% dintre aceștia sunt de părere că ideea de afaceri contează cel mai mult, iar 25% consideră digitalizarea ca fiind cea mai semnificativă pentru dezvoltarea unei afaceri.

Cei mai mulți antreprenori, aproximativ 70%, sunt de părere că nu este ușor să ai o afacere în România, menționând ca dezavantaje birocrația și instabilitatea politică. 

Printre avantajele de a avea o afacere în România, antreprenorii menționează piața încă emergentă în comparație cu alte piețe mature din regiune (peste 43%).

Urmează digitalizarea accesibilă (33%) și deschiderea consumatorilor către produse noi (24%).

În ceea ce privește importanța digitalizării, tehnologiei și a softurilor într-o afacere, 53% dintre respondenți afirmă că toate sunt esențiale de la bun început.

Alți 33% spun că softurile de bază sunt necesare oricărui start-up, iar 14% sunt de părere că aceste tool-uri devin importante atunci când afacerea începe să se dezvolte.

Digitalizarea, punct forte pentru România

Aproape 93% dintre proprietarii de firme mici, care au între 1 și 10 angajați, cred că un punct forte al României este digitalizarea accesibilă, atât ca infrastructură/soluție, cât și ca preț.

Astfel, dacă ar începe mâine un business, 52% dintre antreprenorii români sunt dispuși să aloce pentru tehnologie bugete de peste 1.000 euro.

Alți 36% ar investi între 500 și 1000 euro, iar un procent de 11% sub 500 euro.

De ce cunoștințe ai nevoie pentru a dezvolta o afacere

90% dintre antreprenori consideră că au nevoie de cunoștințe de business și educație financiară pentru a demara  o afacere.

Interesant este că restul de 10% cred că vor avea succes în afaceri oricum.

Ce definește o afacere de succes?

Studiul realizat de Ciel arată că 32% dintre antreprenori consideră că o afacere este una de succes când echipa este productivă și fericită.

26% sunt de părere că succesul este dat de interesul fondurilor de investiții de a finanța afacerea, iar 19% susțin că succesul înseamnă că lucrurile merg de la sine.

Alți 17% spun că o afacere de succes este cea care are o marjă de profit de peste 5%.

În ceea ce privește instrumentele prin care succesul în business poate fi măsurat, 45% menționează marja de profit, 26% cifra de afaceri, 17% cota de piață și doar 12% notorietatea brandului.

Majoritatea antreprenorilor români (54%) sunt convinși că în medie o afacere are nevoie de 5-8 ani pentru a ajunge la succes.

Alți 38% dintre respondenți sunt mai optimiști și afirmă că 2-3 ani sunt suficienți, iar 8% cred că este nevoie de peste 10 ani pentru a atinge succesul.

CITEȘTE ȘI

Majoritatea freelancerilor și angajaților visează să devină antreprenori

Unu din doi tineri români își dorește să fie antreprenor sau manager

Drumul de la antreprenor la profesor de yoga

- publicitate -