Cum evoluează în acest an bugetele afacerilor mici și mijlocii?

64% din antreprenorii au crescut bugetul de Payroll (salarii și beneficii salariale), iar 36% la Utilități și cheltuieli de regie și 27% la Marketing

Având presiuni pe costuri dar și din perspectiva modificărilor fiscale prevăzute pentru perioada următoare, IMM-urile își actualizează strategia de personal și extind scenariile pe toate palierele importante din business, arată datele Trusted Advisor.

Obiectivul major al antreprenorilor este de a-și securiza afacerea și de a evita discontinuități în fluxurile principale. Se remarcă și tendința de a crea niște rezerve pentru 2023.

64% din antreprenorii care au răspuns la sondajul Trusted Advisor au crescut bugetul de Payroll (salarii și beneficii salariale), iar 36% la Utilități și cheltuieli de regie și 27% la Marketing.

18% au crescut bugetele pentru Transporturi și Logistică, 9% – Materii prime și Costul produselor comercializate, iar 12% raportează creșteri la alte categorii bugetare, precum Servicii terți sau Cheltuielile financiare (pierderi curs valutar, dobânzi).

Mai mult, 54% au modificat proiectiile financiare trimestrial sau mai des, 27% o dată anul acesta, 17% nu au făcut modificări, iar 2% nu au mai lucrat cu bugete anul acesta.

Interesant este că 55% dintre respondenți intenționează să utilizeze o aplicație de bugetare care integrează scenarii multiple pentru optimizare financiară și fiscală (9% utilizează deja una).

Restul de 45% consideră acest subiect mult prea complex și nu au capacitate / abilități interne pentru a implementa.

CITEȘTE ȘI: Care sunt cele mai importante resurse pentru dezvoltarea unei afaceri

- publicitate -