Dezvoltarea rețelei de drogherii BIPA în Austria, Croația și a supermaketurilor PENNY pe plan local în ultimii ani a făcut oportună extinderea pe piața românească. Astfel, primul magazin BIPA din România va fi deschis în 2026.
Fondată în urmă cu 45 de ani, BIPA este cea mai cunoscută companie din sectorul drogheriilor austriece, cu peste 3,3 milioane de clienți. Conceptele din Austria și Croația vor fi aplicate și în România. Magazinele comercializează produse de frumusețe, îngrijire a părului, parfumerie, produse pentru bebeluși, îngrijire dentară și sănătate.
BIPA a depășit pragul de 1 miliard de euro cifră de afaceri în Austria și Croația anul trecut. În ultimii trei ani, BIPA și-a crescut cifra de afaceri în Austria cu peste 25% și în Croația cu peste 72% în perioada comparativă 2021-2024. În aceeași perioadă, în Croația au fost deschise 10 magazine (141 de magazine în total) și au fost angajați 123 de noi angajați (938 de angajați în total).
Divizia locală a BIPA va fi administrată de un austriac, iar Martin Gaber (56 de ani) va prelua funcția de Managing Director de la 1 iunie 2025. Născut în Mödling (Austria Inferioară), Martin Gaber a lucrat pentru REWE International AG și a acumulat experiență internațională în Italia și Slovacia înainte de a se muta la Marionnaud Austria (AS Watson Group) ca Director General și apoi la JosdeVries din München.