Volumul berii vândute în România pe parcursul anului trecut a înregistrat o scădere de 0.7%, până la 16,6 milioane hl.
Ponderea deținută de sectorul HoReCa în vânzările de bere a crescut doar cu un procent față de 2020, până la 9% anul trecut, comparativ cu o pondere de 15-20% în anii de dinainte de pandemie.
Berea lager a continuat să domine preferințele românilor și în 2021, cu o pondere de 93,6%, în ușoară scădere față de anul anterior.
Mixurile de bere și berile aromatizate și-au adjudecat 3,8% din piață, iar berea fără alcool a deținut o pondere de 1,7%. Ultimele două categorii au înregistrat cel mai mare salt anul trecut față de 2020, respectiv 21% în cazul mixurilor și 20% în cazul berii fără alcool.
Specialitățile – berea neagră, nepasteurizată, albă, ale, roșie etc. – dețin 0,9% din piață și sunt cele mai afectate de criza Covid-19.
Categoria a marcat anul trecut o scădere puternică, de 43% față de anul anterior, continuând trendul descendent înregistrat anul anterior (-28%).
Vânzările de bere la sticlă au crescut cu 4%
Structura în funcție de ambalaj a pieței berii pe parcursul celui de-al doilea an de criză Covid-19 a reluat tendințele de dinainte de pandemie.
Vedeta incontestabilă a anului 2021 a fost sticla, cu o creștere de 4 puncte procentuale față de anul anterior, după un prim an pandemic de scădere.
Și doza sau butoiul înregistrează creșteri, în cazul berii ambalate la cutie tendința ultimilor ani fiind de avans constant, iar în cazul KEG-ului, 2021 a adus o ușoară revenire.
PET-ul este singurul tip de ambalaj care a scăzut anul trecut, cu peste 5%. Ponderea pe fiecare tip de ambalaj este următoarea: sticlă: 31,6%, doză: 24,3%, butoi: 2,6%, PET: 41,5%.
A crescut numărul producătorilor locali de bere
Interesant este că anul trecut numărul producătorilor de bere a crescut la 93, față de 86 în 2020.
Aproape 61.000 de angajați lucrează în industria berii, care anul trecut a contribuit la bugetul de stat cu peste 272 milioane euro.
Piața locală a berii continuă să își păstreze caracterul profund național, ponderea producției locale rămânând de 97% din consumul intern.
Pe parcursul anului 2021, importurile au cunoscut o ușoară creștere de 0,5 milioane hl, atingând un total de 0,69 milioane hl.