86% dintre afacerile de familie anticipează o revenire până în 2022

Proprietarii afacerilor de familie sunt optimiști, 86% anticipând că vor reveni la ratele de creștere anterioare pandemiei până în 2022, potrivit unui sondaj PwC.

Estimările sunt cu atât mai încurajatoare cu cât, în contextul crizei sanitare, doar 28% dintre respondenți au estimat creșteri ale vânzărilor pentru 2020, iar 46% scăderi.

Impactul pandemiei asupra vânzărilor, inegal

Sectorul ospitalității și agrementului este cel mai grav afectat, 84% dintre respondenții din domeniu anticipând scăderea afacerilor, urmat de industria auto (64%) și cea de divertisment și mass-media (63%).

În ceea ce privește măsurile luate în pandemie, 80% dintre respondenți le-au permis angajaților să lucreze de acasă, iar un sfert și-au redefinit producția, pentru a răspunde cererii.

Doar o treime din afacerile de familie au fost nevoite să reducă dividendele și doar 20% au avut nevoie de capital suplimentar.

În perspectivă, 80% dintre afacerile de familie intenționează să-și diversifice portofoliul sau să se extindă pe piețe noi.

Transformare digitală cu delay

Chiar dacă patru din cinci afaceri de familie afirmă că inițiativele legate de digitalizare, inovație și tehnologie sunt o prioritate, progresul în aceste domenii a fost lent.

Doar 19% spun că au finalizat planurile de digitalizare, iar 62% au arătat că mai au multe de făcut în acest sens.

De remarcat că 41% dintre companiile care și-au digitalizat operațiunile sunt la a treia sau la a patra generație care gestionează afacerea familiei.

În topul priorităților pentru următorii doi ani se află extinderea pe noi piețe / segmente de clienți (55%), îmbunătățirea capacităților digitale (52%), lansarea de noi produse / servicii (50%), creșterea utilizării noilor tehnologii (49%) și regândirea modelului de afaceri (39%).

CITEȘTE ȘI: Afacerile mici mizează pe plățile digitale pentru creștere în 2022

- Publicitate -

Vinerea Mare, ziua cu cele mai multe comenzi înregistrate pe Glovo

Anul trecut, în Vinerea Mare s-a înregistrat cel mai ridicat volum de comenzi prin platforma Glovo din cele trei...

Cum arată centrul de fulfillment operat de Helpship în CTPark Oradea

Helpship operează un centru logistic de 20.000 mp și spații de birouri de 1.200 mp, situate în CTPark Oradea,...