Majoritatea afacerilor de familie din România (82%) și-au crescut vânzările în ultimul an financiar, nivel în creștere de la 55% în 2021, arată datele PwC. Nivelul este similar cu cel înregistrat în regiune (83%) și peste procentul de 71% înregistrat la nivel global.
Obiectivele de creștere sunt ambițioase și pentru următorii doi ani: 27% dintre afacerile de familie din România se așteaptă să crească rapid și agresiv, față de 20% la nivelul Europei Centrale și de Est și 14% la nivel global.
Principalele priorități ale afacerilor de familie din România în următorii doi ani sunt creșterea loialității clienților și introducerea de noi produse și servicii. Principalele grupuri prioritare sunt clienții și acționarii, urmați de angajați.
Doar 58% dintre afacerile de familie din România spun că vor să se asigure că business-ul rămâne în familie pe termen lung, comparativ cu 74% în Europa Centrală și de Est (ECE) și cu 66% la nivel global.
Mai mult, doar 63% dintre afacerile de familie în România au planuri pentru viitorul afacerilor, precum convenții între acționari (39%), politici privind dividendele (39%), proceduri de urgență (15%) sau testament (12%).
Obiectivele personale cheie pe termen lung ale proprietarilor de afaceri de familie din România sunt protejarea afacerii ca cel mai important activ al familiei (87%) și generarea de dividende pentru membrii familiei (84%).
În România ecosistemul afacerilor de familie este încă tânăr, 90% din aceste companii fiind la prima generație și doar 9% la a doua generație, comparativ cu alte state unde există companii care au ajuns la a treia sau a patra generație.