27,3% din afacerile locale sunt deținute de femei

Pe plan local, 27,3% dintre business-urile existente sunt deținute de femei, fapt ce plasează România pe locul 20 în clasamentul țărilor cu cel mai ridicat procent al afacerilor deținute de femei.

Analiza aprofundată a situației se regăsește în raportul Mastercard Index of Women Entrepreneurs (MIWE) 2020.

Majoritatea țărilor și teritoriilor (34 dintr-un total de 58 incluse în raport) au scoruri MIWE, cu indici intre 60-70, cum ar fi Noua Zeelandă, Suedia, Thailanda, Indonezia, Franța și Mexic, în timp ce 13 țări și teritorii au scoruri mai mici de 50-60, precum Japonia, Emiratele Arabe Unite, Italia și România, aflată în acest an pe poziția 40.

În aceste zone, condițiile antreprenoriale sunt mai puțin favorabile, cu decalaje de gen mai acute în ceea ce privește ocuparea forței de muncă, incluziunea financiară și oportunitățile academice.

Existența unor politici bazate pe criterii de gen stimulează femeile antreprenor

Pentru prima dată în istoria studiului, Israel ocupă prima poziție, asigurând cel mai bun mediu economic din lume pentru femei, avansând de pe locul 4 ocupat în 2019.

Israelul a urmărit obiectivul de a dubla numărul de femei antreprenor în decurs de doi ani, iar succesul a fost determinat de sprijinul instituțional consistent acordat IMM-urilor.

Scorul acordat pentru Israel privind sprijinul acordat IMM-urilor a evoluat fulminant, de la locul 42 în 2019, la prima poziție în 2020.

În mod similar, Elveția a avansat de la poziția a 11-a, din 2019, la locul 3 în 2020, datorită sprijinului considerabil îmbunătățit pe care guvernul îl asigură IMM-urilor (cu 37% mai mult față de 2019) și îmbunătățirii percepției generale cu privire la antreprenoriat (cu 42% comparativ cu 2019).

Pandemia COVID-19 a avut un impact disproporționat asupra business-urilor deținute de femeile din întreaga lume, 87% dintre acestea afirmând că au resimțit un impact negativ puternic.

- Publicitate -

Ce program au de Paște magazinele Carrefour și Supeco

În perioada 26 aprilie – 5 mai, magazinele Carrefour și Supeco au un program special pentru perioada sărbătorilor pascale,...

Cu 19% mai multe apartamente vândute în primul trimestru al anului 2024

Piața rezidențială a început bine anul 2024, cu un prim trimestru încheiat cu o creștere de 18% a numărului...