Incendiile, îmbolnăvirea și accidentele auto, marile îngrijorări ale românilor

Incendiile, îmbolnăvirea și accidentele auto continuă să reprezinte principalele riscuri care îi preocupă pe români, arată Barometrul UNSAR-IRES privind „Percepția riscului și cultura asigurărilor în România”, realizat în luna mai 2020.

Incendiul și riscurile asociate acestuia continuă să constituie principala preocupare a celor cu vârsta între 18 și 50 de ani, în relație cu situația lor financiară, însă în scădere față de anul trecut – 60% în 2020, față de 73% în 2019.

În acest interval de timp, îmbolnăvirea a devenit al doilea cel mai indicat risc, un factor posibil care a favorizat creșterea fiind epidemia de COVID-19, astfel încât 58% dintre români se declară preocupați de acest aspect, la egalitate cu accidentele auto.

Furturile sunt, de asemenea, considerate un risc semnificativ de către 55% dintre respondenți, urmate îndeaproape de către dezastrele naturale (54%).

O treime dintre respondenținu dețin o poliță de asigurare

Deși cei mai mulți români sunt îngrijorați de riscurile indicate anterior, peste o treime dintre respondenți (38%) declară că nu dețin o poliță de asigurare.

Principalul motiv este reprezentat de lipsa banilor (31%), în scădere însă față de 2019, când 40% au indicat această cauză.

Proporția celor fără nicio formă de asigurare a scăzut – 38% în 2020, față de 44% în 2019, iar ponderea celor care urmăresc să achiziționeze o poliță de asigurare a crescut ușor, de la 41% în 2019 la 42% anul acesta.

Ce i-ar determina pe români să încheie o poliță

Cei mai mulți consideră că o mai bună informare i-ar motiva să își încheie o asigurare (49%), în ușoară scădere față de anul trecut (51%).

Concomitent, 61% se consideră bine și foarte bine informați în ceea ce privește asigurările, în creștere cu 11 puncte procentuale față de 2019.

Din perspectiva surselor de informare, 80% au indicat internetul și peste jumătate se bazează pe detaliile oferite de familiile lor (56%) sau pe cele prezentate la televizor (52%).

Totodată, studiul relevă faptul că mai bine de jumătate dintre români (53%) au încredere mare și foarte mare în societățile de asigurări (în creștere, de la 44% în 2019), iar cei mai mulți dintre ei (53%) consideră că asigurarea este o formă de protecție, față de 54%, anul trecut.

- Publicitate -

Ce program au de Paște magazinele Carrefour și Supeco

În perioada 26 aprilie – 5 mai, magazinele Carrefour și Supeco au un program special pentru perioada sărbătorilor pascale,...

Cu 19% mai multe apartamente vândute în primul trimestru al anului 2024

Piața rezidențială a început bine anul 2024, cu un prim trimestru încheiat cu o creștere de 18% a numărului...