Câți bani au cheltuit partidele pentru publicitate în social media de la începutul anului

Cheltuielile partidelor în social media (ianuarie-martie 2024) s-au ridicat la peste trei milioane lei pe Facebook și peste 600.000 lei pe Google, conform datelor analizate de EFOR.

Partidele au cheltuit pe rețeaua socială Facebook peste trei milioane lei prin pagini oficiale sau ale membrilor/candidaților/aleșilor de la nivel local sau central.

Pe lângă aceste cheltuieli, prin Facebook s-au promovat cu aproape încă 600.000 lei publicații online, organizații neguvernamentale sau alte entități, prin reclame marcate ca politice/electorale/sociale.

Peste 75% din bani (2,4 milioane lei) au fost cheltuiți de către USR. PNL a cheltuit pentru publicitatea pe Facebook 700.000 lei, PSD 650.000 lei și AUR 325.000 lei.

CITEȘTE ȘI: Turiștii aleg circuitele influențați de părerile din social media

Partidele politice au cheltuit pe Google aproximativ 600.000 lei, jumătate din bani fiind cheltuiți de Partidul Social Democrat (PSD), iar aproape 40% de USR.

Cheltuielile au scăzut comparativ cu perioada similară din 2023, când s-au înregistrat plăți de aproape 700.000 lei. Advertiserii asociați PNL și USR au cheltuit semnificativ mai puțin, iar cei legați de PSD de șase ori mai mult.

MONEY BUZZ | ȘTIRI BUSINESSȘTIRI ECONOMICE | ȘTIRI FINANCIARE |

- Publicitate -

Majoritatea românilor au redus temperatura din locuințe pe timpul iernii

Nevoia de control a costurilor a fost evidențiată de circa 45% dintre respondenții unui sondaj E.ON, care au răspuns...

Rămas bun Cora Lujerului, bine ai venit Supernova! Inaugurarea în 6 iunie

Grupul Supernova modernizează fostele centre comerciale Cora din zona Lujerului, București și Brătianu, Constanța și le va redeschide sub...