Volumul de bere vândut în România a scăzut cu 16% în 2020

Conform Euromonitor, în 2019, vânzările de bere în România au înregistrat cea mai mică rată de creștere din ultimii 5 ani, de 1%.

Ulterior, în 2020, au fost depreciate cu 16% comparativ cu volumul înregistrat în 2019, pe fondul restricțiilor de sănătate publică care au inclus închiderea HoReCa.

Cea mai dramatică scădere s-a înregistrat în perioada aprilie-mai 2020, în timpul stării de urgență, când vânzările au atins doar trei sferturi din volumul înregistrat în anul anterior.

Berea lager a continuat să fie cea mai vândută și consumată de români în ultimii ani, toate brandurile principale de pe piața domestică și internațională fiind reprezentate pe plan local.

Euromonitor estimează că vânzările de bere fără alcool și bere neagră sunt cele care vor înregistra cele mai mari creșteri până în 2025 (cu o medie anuală de 6%).

Pentru segmentul de bere blondă – care are ponderea cea mai mare în vânzări – se așteaptă doar o creștere de 1% față de nivelul anului 2019.

Se preconizează că piața își va reveni la nivelul din 2019 în 2022, după creșteri robuste de la an la an. În același timp, volumul total de bere consumat este estimat să ajungă la 1,9 miliarde litri în 2025.

Investițiile producătorilor de bere în publicitatea TV

Un nou studiu Zenith arată că producătorii de bere tind să investească mai puțin în comunicarea pe TV în ultimii ani, preferând spoturile scurte. Acestea sunt cu 20% mai eficiente din punct de vedere al rentabilității investiției.

Totuși, principalul jucător din piața de bere și-a crescut expunerea în TV cu 65% anul trecut comparativ cu 2019, cât și cota de vizibilitate din segment de la 15% la 24%.

Vizibilitatea sporită s-a reflectat și în avansul cu 2% al cotei sale de piață, creștere ce explică mai mult de 77% din scăderea cotelor de piață ale principalilor doi mari competitori.

Singurele branduri care și-au îmbunătățit cota de piață în condițiile scăderii investițiilor în TV au fost brandurile cu cote de piață de sub 3%.

- Publicitate -

Gadgeturi și jucării în locul tradiționalelor haine noi de Paște

Coșul de cumpărături online pentru Paște s-a modificat anul acesta, iar gadgeturile, electrocasnicele, dar și jucăriile sau alte cadouri...

Beko a fabricat peste 45 milioane aparate frigorifice la fabrica din Găești

Fabrica Beko din Găești, județul Dâmbovița, cu o tradiție de peste 50 de ani, locul de origine al frigiderelor...