Televiziunea domină cotele de piață ale veniturilor din publicitate în România, cu 52,2% din total, fiind urmată de digital cu 36,4%, OOH cu 6%, radio cu 4,9%, în timp ce printul se menține sub 1%, arată datele Initiative România, companie care realizează raportul MediaFactBook.
În 2024, TV-ul a rămas mediul publicitar dominant, fiind estimat la 406 de milioane de euro, înregistrând o creștere de +10% față de 2023. Piața de radio este estimată la 38 de milioane de euro în 2024, +8% față de anul anterior.
Piața de digital din România și-a continuat traiectoria de creștere, ajungând la valoarea estimată de 283 milioane de euro. Google Search a dominat cheltuielile pentru publicitatea digitală, fiind urmat de Display, Social Media și YouTube. Platforma cu cea mai mare expansiune în 2024 a fost TikTok.
Topul sectoarelor economice din punct de vedere al investițiilor media este dominat de Retail, cu 24% din piață și o creștere de +8% față de 2023, atingând o valoare de aproape 190 de milioane de euro. Sectorul de Healthcare păstrează poziția secundă cu 16% din piața totală și o creștere de 5% față de anul anterior.
Sectoarele Food & Beverages (+11%), E-commerce (+8%) și Cosmetice & Îngrijire personală (+8%) au înregistrat creșteri moderate, în timp ce Serviciile Financiare (+20%), Pariuri & Jocuri de Noroc (+17%), HoReCa (+17%), Materiale și Servicii de Construcții (+31%) și Produse pentru Casă (+30%) au avut creșteri mai dinamice.