Comportamentul de consum al tinerilor a determinat o relocare o veniturilor în perioadă stării de urgență, ca o consecință firească a limitărilor din acea perioadă.
Astfel, tinerii au renunțat la distracție, și-au făcut cumpărăturile online și au devenit mai conștiincioși cu gestionarea banilor.
Din punct de vedere psihologic, creșterea consumului de produse precum dulciuri și snacksuri sau jocuri a fost o justificată în condiții de restricții externe, aceasta fiind considerată o soluție pentru reducerea nivelului de stres.
Peste 40% dintre respondenții unui studiu Vreau să Fiu Antreprenor (VSFA) și Insights au renunțat, în perioada stării de urgență, la achiziția de pachete de călătorii, echipamente sportive, produse IT&C și gadget-uri, dar și la mâncarea comandată de pe platformele de delivery, îndreptându-și atenția cu prioritate către produse sanitare și de igienă personală, reflectând interesul și grija pe care au avut-o pentru sănătate și siguranță.
Între 20% – 30% dintre tineri au renunțat la distracție (Netflix, jocuri online, etc.), dar și la cărți, audibooks sau cursuri online.
46% declară că au cumpărat produse românești
Întrebați despre produsele pe care le achiziționează, 46% dintre tinerii români au declarat că pentru ei contează proveniența locală a ingredientelor, produsele Made in Ro, în decizia lor de cumpărare, iar pentru peste 60% dintre tineri contează ca produsul să fie sustenabil.
Perspectiva de cetățean global și grija față de planetă este reflectată prin interesul a 68% dintre tineri față de produsele eco-friendly.
1 din 2 tineri intenționează să fie mai atent la cheltuieli
Percepția și atitudinea tinerilor față de bani este relativ echilibrată, 1 din 2 tineri intenționează să fie mai atent la cheltuieli, să economisească mai mult, în timp ce doar 1 din 3 tineri intenționează să facă demersuri pentru a câștiga mai mulți bani.
În ceea ce privește modalitatea de plată, întrebați câte plăți au efectuat în medie săptămânal, în perioada stării de urgență, tinerii și-au declarat preferința pentru plățile online, peste 50% dintre ei efectuând un maximum de 4 tranzacții pe săptâmâna.