Românii au cheltuit 40 miliarde de euro în marile rețele de retail în 2024

Creșterea a fost superioară ratei medii a inflației, care s-a situat la 5,6% în 2024. Cosmeticele, au fost cel mai dinamic segment din retail cu o creștere de 24%

Românii au cheltuit anul trecut 40 miliarde de euro în marile rețele de retail, potrivit celui mai recent studiu Romania Retail Snapshot 2025, realizat de Cushman & Wakefield Echinox. Valoarea este cu 7,1% mai mare decât în 2023, în ciuda unui ritm de creștere mai lent față de anul anterior (11,1% în 2023 vs 2022).

60,3% din totalul cheltuielilor s-au dus către supermarketuri și hipermarketuri, adică aproximativ 24 miliarde de euro. Cu toate acestea, aceste rețele au avut o creștere modestă a vânzărilor, doar 5,2%, sub rata inflației. În topul cheltuielilor urmează Bricolaj (DIY): 4,3 miliarde euro (10,9%), Electro-IT: 3,6 miliarde euro (9,1%) și Fashion: 2,5 miliarde euro (6,2%).

La polul opus, divertismentul, precum cinematografele sau centrele multifuncționale, a avut cea mai mică pondere, fiind un segment nou analizat în acest raport. Ponderi reduse au avut și segmentul Bijuterii: 237 milioane euro (0,6%), Încălțăminte: 410 milioane euro (1%) și Cosmetice: 569 milioane euro (1,4%).

Cele mai mari creșteri din retail: cosmetice, magazine specializate și home & deco

Dintre cele 13 segmente analizate în raport, toate au raportat vânzări mai mari decât în 2023. Cele mai dinamice au fost – Cosmetice: +24%, Magazine specializate (petshopuri, tutun, ziare): +20,6%, Home & Deco: +16%, Încălțăminte: +15,5%, Restaurante, baruri și cafenele: +14,9% și Articole pentru copii: +13,5%.

Cele 13 domenii analizate sunt (marile rețele de hipermarketuri/ supermarketuri, Fashion, DIY, Articole Sportive, Încălțăminte, Articole pentru Copii, Bijuterii, Home & Deco, Restaurante, Baruri și Cafenele, Cosmetică, Electro-IT, Entertainment, Magazine Specializate. Împreună, cei 123 de retaileri operează peste 7.000 de magazine, majoritatea funcționând în proiecte mall-uri, parcuri de retail sau galerii comerciale. 

CITEȘTE ȘI | Băneasa Shopping City lansează noul Gift Card de cumpărături

- publicitate -

articole noi