Dezvoltarea unei companii depinde de un ansamblu de resurse, printre care informațiile financiar-contabile sunt foarte importante pentru că reprezintă o imagine dinamică a situației generale din firma respectivă.
Contabilitatea modernă îndeplinește mai multe funcții: înregistrarea și prelucrarea datelor, furnizarea de informații privind structura și dinamica patrimoniului, a situației financiare și rezultatelor obținute în scopul fundamentării deciziilor, controlul gestiunii și previzionarea tendințelor de evoluție a fenomenelor și proceselor economice viitoare.
Pentru ca aceste atribute să fie realizate la un nivel performant, este nevoie de aplicarea unor soluții, metode și aplicații ca cele pe care vi le prezentăm în continuare:
Abordarea secvențială a serviciilor contabile
Contabilitatea modernă este organizată pe două paliere: contabilitate financiară și contabilitate internă de gestiune (denumită și contabilitate managerială). O soluție eficientă în activitatea unei companii este abordarea secvențială a serviciilor de contabilitate financiară: contabilitate primară, contabilitatea activelor imobilizate, contabilitatea activelor circulante, contabilitatea împrumuturilor și datoriilor asimilate, contabilitatea ajustărilor, provizioanelor și subvențiilor, contabilitatea cheltuielilor și a veniturilor, situațiile financiare anuale.
Abordarea secvențială presupune identificarea și repartizarea cheltuielilor în cheltuieli fixe și variabile, urmate de stabilirea indicatorilor relevanți (prag de rentabilitate, procent din vânzări necesar pentru acoperirea cheltuielilor fixe și obținerea de profit, marjă de siguranță adică volumul permis pentru o eventuală scădere a vânzărilor, astfel încât compania să nu treacă pe pierderi).
Implementarea unui program de contabilitate performant
Ne aflăm în era tehnologiei și a digitalizării, așa că și în domeniul contabilității o soluție eficientă este crearea de platforme online, programe și aplicații dedicate activității specifice. Un soft performant precum un program de contabilitate Pluriva ERP oferă module speciale de rapoarte și control pentru management și realizează generarea automată a declarațiilor contabile conform legislației în vigoare.
Principalele avantaje pe care le oferă un program de contabilitate sunt: productivitate și viteză de operare pentru contabili, perspectivă unitară asupra situației din companie și, mai ales integrare cu sistemul ERP pe module de vânzări, achiziții, stocuri, productie, salarizare și retail.
În acest scop sunt realizate machete predefinite pentru introducerea rapidă a datelor în contabilitatea primară. Sistemul ERP este accesibil tuturor angajaților, indiferent de nivelul cunoștințelor de contabilitate. Se lucrează pe ecrane de lucru intuitive și rapide, iar înregistrările contabile sunt generate automat pentru a fi verificate și corelate cu datele generale.
Integrarea contabilității în strategia generală a companiei
Contabilitatea nu înseamnă doar cifre, acest domeniu de activitate cuprinde un ansamblu de resurse informaționale ce reprezintă o excelentă oportunitate pentru crearea de soluții moderne care să fie integrate în strategia generală de dezvoltare pe termen lung a companiei.
În acest scop se realizează un ansamblu de proceduri pentru identificarea, cuantificarea, colectarea, analizarea și raportarea de informații financiare, contabile și patrimoniale despre operațiuni, activități, procese și servicii derulate de companie.
Pe baza acestora se fundamentează deciziile strategice și tactice pentru atingerea obiectivelor care stau la baza dezvoltării firmei: crearea de strategii, planificarea și controlul activităților, luarea deciziilor, optimizarea utilizării resurselor, îmbunătățirea fluxurilor informaționale, protejarea activelor.
Integrarea contabilității și mai ales a analizei costurilor în abordarea strategică a activității unei afaceri determină o abordare mai matură a procesului decizional în legătură cu portofoliul de produse sau servicii, iar acest aspect contribuie decisiv la elaborarea unei strategii corporative moderne și eficiente.