1 din 7 deținători de carduri Visa din România care nu obișnuiau să facă plăți online a achiziționat pentru prima dată cu cardul bunuri sau servicii de pe internet, după declanșarea pandemiei de coronavirus.
În aceste condiții, plățile online cu carduri Visa au crescut cu peste 50% în aprilie 2020 față de aceeași perioadă a anului trecut.
Această perioadă a accelerat trecerea către mediul digital, multe companii fiind nevoite să își desfășoare activitatea online pentru a-și menține afacerea pe linia de plutire, iar măsurile de siguranță împotriva COVID-19 au influențat comportamentul de plată al consumatorilor.
Astfel, există o preferință din ce în ce mai mare pentru plățile contactless și mobile, precum și o trecere la online.
Deși shoppingul online s-a dezvoltat constant în România în ultimii ani, există în mod clar mai mult loc pentru creștere, având în vedere că doar 29% dintre utilizatorii de internet din România au făcut cumpărături online anul trecut, spre deosebire de media europeană de 67%, conform datelor Eurostat.
Cele mai mari creșteri ale tranzacțiilor online pot fi observate în cazul aprovizionării și amenajării locuinței, unde valoarea plăților online a crescut de aproape 10 ori, în cazul magazinelor alimentare, restaurantelor, al magazinelor de îmbrăcăminte și accesorii care au înregistrat creșteri de aproape 3 ori mai mari și al plăților de utilități care aproape s-au dublat.