Românii vor să plătească cumpărăturile de Crăciun cu telefonul

Țara noastră înregistrează cele mai mari rate de adoptare a plăților mobile în regiune, peste Polonia, Cehia, Ungaria, Bulgaria, Slovacia, Slovenia și Croația

7 din 10 români folosesc dispozitivele mobile pentru cumpărături și plăți online, iar 1 din 3 români plătește cu telefonul în magazine, potrivit unui studiu Visa.

Potrivit studiului, 83% dintre consumatorii români caută produse și servicii de pe telefon, 79% dintre aceștia comandă bunuri sau servicii folosind dispozitivele mobile și 81% le plătesc tot prin intermediul acestor dispozitive.

Românii apreciază cumpărăturile online cu telefonul în principal pentru rapiditate (56%) și confort (54%), fiind cel mai probabil să folosească telefoanele pentru a plăti online în comparație cu alți consumatori din regiune.

Românii și-au adăugat cardul cu precădere în următoarele categorii de aplicații: livrare de mâncare (46%), transport (39%), călătorii (35%), platforme de streaming (35%).

Mai mult, 82% dintre românii cu vârsta cuprinsă între 18-24 de ani și-au adăugat cardurile bancare în cel puțin o aplicație mobilă, aceasta fiind cea mai mare rată de utilizare a acestei metode în rândul tinerilor din regiune, urmați de slovaci (80%) și de unguri (76%).

Cercetarea relevă că 28% dintre consumatorii din România intenționează să realizeze plăți cu telefonul mobil  online și în magazine atunci când își vor face cumpărăturile de sezon.

Potrivit estimărilor, aceasta înseamnă că peste 4 milioane de consumatori din cei peste 14 milioane de utilizatori de internet din România vor plăti prin intermediul dispozitivelor mobile în perioada sărbătorilor de iarnă.

Ce cred românii despre plata cu telefonul

Consumatorii români care plătesc cu telefonul consideră că securitatea este printre principalele beneficii ale acestei metode de plată (44% în cazul plăților în magazin, 33% în ceea ce privește cumpărăturile online).

În același timp, un sfert dintre respondenții care sunt reticenți în ceea ce privește plățile mobile menționează securitatea printre barierele care stau în calea adoptării acestora (27% plăți în magazin, 24% plăți online).

Mai mult, 24% dintre consumatorii români care nu folosesc plățile mobile, dar știu de existența lor, consideră că instalarea acestor soluții poate fi dificilă.

CITEȘTE ȘI: Peste 75% din tranzacțiile clienților Băncii Transilvania sunt contactless

- Publicitate -

LPP a deschis al doilea depozit din România, dedicat vânzărilor online

Unitatea de 40.000 mp din România este al doilea centru de fulfillment gestionat de grupul polonez LPP în țara...

Al doilea Annabella Retail Park se deschide pe 1 august, la Râmnicu Vâlcea

Al doilea strip-mall Annabella Retail Park se va deschide pe 1 august la Râmnicu Vâlcea. Acesta are o suprafață...