Piața jucăriilor din România, nivel record de peste 1,7 miliarde lei în 2022

Jumbo domină comerțul cu jucării pe plan local, în condițiile în care primii cinci retaileri dețin un procent de 93% din cifra de afaceri pe acest tip de activitate

Cifra de afaceri a pieței de jucării din România (producție & comerț) a crescut cu 14% față de 2020 și a fost de aproape opt ori mai mare decât în 2012, depășind valoarea de 1,5 miliarde lei în 2021, arată KeysFin.

Rezultatul net al companiilor din piața de jucării (profit minus pierdere netă) a crescut de 447 de ori față de 2012, la aproape 279 de milioane de lei pe fondul evoluției componentei de comerț.

Cel mai mare jucător după cifra de afaceri și forța de muncă, Jumbo EC.R SRL a generat aproape 96% din profitul net al comercianților de jucării în 2021.

Numărul de angajați din piața de jucării (producție & comerț) a scăzut cu 9% față de 2020, însă a rămas cu 83% peste nivelul din 2012, la aproximativ 3,6 mii de salariați în 2021.

Pe sub-segmente, numărul mediu de angajați din producția de jucării a scăzut cu 13% față de 2012, la 1,3 mii de salariați, ceea ce reprezintă 37% din total în 2021. Pe partea de comerț, lucrează aproape 2,3 mii de salariați în 2021.

În 2021, în România existau 504 companii care aveau ca obiect de activitate producția și/sau comerțul cu amănuntul de jucării), cu 5% mai multe față de 2020 și în creștere cu 73% comparativ cu 2012.

Jumbo domină comerțul cu jucării în România

Principalul comerciant a rămas Jumbo, companie cu acționariat grecesc care și-a consolidat poziția de lider de piață, cu o cifră de afaceri de aproape 901 milioane lei (69% din total comerț), după un avans anual de aproximativ 9%.

Locul secund în topul jucătorilor din retail este ocupat de Noriel, companie cu acționariat majoritar turcesc, cu afaceri de 258 de milioane de lei, care a concentrat 20% din total comerț.

Podiumul este completat de Brick Depot – distribuitorul Lego pe piața locală  (37 de milioane de lei; 2,8% din total comerț), Luxprimum (17 milioane de lei; 1,3%) și J&M(12 milioane lei; 0,9% din total comerț).

Piața este foarte polarizată, iar cele mai mari cinci companii generează 93% din cifra de afaceri a comercianților de jucării din România în 2021.

În ceea ce privește producția locală de jucării, principalul actor din piață este Airquee, companie cu acționariat majoritar britanic, cu afaceri de 30,5 milioane lei. Aceasta a generat 14% din total producție locală în 2021.

Pe locul al doilea în topul producătorilor regăsim MODELLEISENBAHN, companie cu acționariat 100% austriacă cu sediul în Arad, cu afaceri de 19,5 milioane lei, adică 9,1% din total producție în 2021.

Podiumul este completat de Viessmann (16,1 de milioane de lei, 7,5% din total), D-Toys (15,8 milioane lei; 7,4% din total producție) și Burak Toys (15 milioane lei, 7% din total producție în 2021).

Spre deosebire de partea de comerț, în producție, cele mai mari cinci companii generează doar aproape 45% din cifra de afaceri a producției de jucării în 2021.

MONEY BUZZ ȘTIRI BUSINESSȘTIRI ECONOMICE | ȘTIRI FINANCIARE |

CITEȘTE ȘI: Albert, un copil de șapte ani din România, a desenat o viitoare jucărie Ikea

- Publicitate -

Extreme weather sends breakfast food prices soaring by 55% in a year

The cost of commodities that make up a typical breakfast has soared 55% in a single year, led by...

Prețurile alimentelor pentru micul dejun au crescut cu 55% într-un singur an

Costul produselor de bază care alcătuiesc un mic dejun tipic s-a majorat cu 55% într-un singur an, în urma...