Datele actualizate ale raportului Media Fact Book relevă faptul că, în România, toate punctele cheie ale pieței de media au înregistrat creșteri mari în 2021.
Față de 2020 se conturează o creștere de 17% pentru piața de media, atingând valoarea de 540 milioane euro.
Raportul arată că veniturile din publicitatea tradițională (TV, radio, OOH, print și cinema) au crescut cu 15% față de anul 2020, o investiție suplimentară de aproximativ 50 milioane euro.
În același timp, veniturile consumate de mediul digital au crescut cu 25% față de anul trecut, adică cu aproximativ 30 milioane euro.
Astfel, mediul online încheie anul 2021 cu un volum de publicitate de 130 milioane euro. Cele mai vizibile creșteri s-au înregistrat în zona de video și social media.
În publicitatea tradițională, lider rămâne televiziunea, cu o creștere în 2021 de 16%, de la 302 milioane euro la 350 milioane euro.
2021 a continuat trendul de erodare al audiențelor TV care, coroborat cu cererea în creștere din partea advertiserilor, a condus la inflații de cost fără precedent.
La nivel global, anul 2021 este considerat cel mai bun an din istoria publicității, cu o creștere fără precedent, de 22% față de 2020, atingând un record de 710 miliarde dolari.
Pentru 2022, estimările spun că piața își va păstra traiectoria crescătoare, cu un procent de creștere de 12% și va atinge valoarea de 800 miliarde dolari.