Piața de media ajunge la valoarea de 540 milioane euro în acest an

Datele actualizate ale raportului Media Fact Book relevă faptul că, în România, toate punctele cheie ale pieței de media au înregistrat creșteri mari în 2021.

Față de 2020 se conturează o creștere de 17% pentru piața de media, atingând valoarea de 540 milioane euro.

Raportul arată că veniturile din publicitatea tradițională (TV, radio, OOH, print și cinema) au crescut cu 15% față de anul 2020, o investiție suplimentară de aproximativ 50 milioane euro.

În același timp, veniturile consumate de mediul digital au crescut cu 25% față de anul trecut, adică cu aproximativ 30 milioane euro.

Astfel, mediul online încheie anul 2021 cu un volum de publicitate de 130 milioane euro. Cele mai vizibile creșteri s-au înregistrat în zona de video și social media.

În publicitatea tradițională, lider rămâne televiziunea, cu o creștere în 2021 de 16%, de la 302 milioane euro la 350 milioane euro.

2021 a continuat trendul de erodare al audiențelor TV care, coroborat cu cererea în creștere din partea advertiserilor, a condus la inflații de cost fără precedent.

La nivel global, anul 2021 este considerat cel mai bun an din istoria publicității, cu o creștere fără precedent, de 22% față de 2020, atingând un record de 710 miliarde dolari.

Pentru 2022, estimările spun că piața își va păstra traiectoria crescătoare, cu un procent de creștere de 12% și va atinge valoarea de 800 miliarde dolari.

- Publicitate -

Cererea de personal non-UE atinge cote record. Solicitări pentru 1.000 de angajați lunar

Conform datelor oficiale ale Ministerului Muncii și ale Inspectoratului General pentru Imigrări, la finalul anului 2024, în România activau...

A fost inaugurată extensia Iulius Mall Suceava după o investiție de 40 milioane euro

Iulius Mall Suceava ajunge după extindere la 60.000 mp de retail, iar noua zonă comercială aduce, în premieră, cele...