O treime dintre tinerii din Generația Z vor să lucreze în domenii tehnice

Tinerii din Generația Z care vor să se angajeze în România își doresc să lucreze în domenii tehnice precum: IT, software, hardware, AI, gaming, inginerie.

Este normal dacă ne gândim că tinerii din această generație s-au născut după 1997, într-o nouă lume, a internetului.

Unul din trei tineri plănuiește să se angajeze în România, în timp ce 21% vor să își continue studiile tot în țară. Alți 12% vor să lucreze în străinătate și tot 12% vor să deschidă o afacere. 

Studii anterioare demonstrează că această generație își alege cariera într-un mod diferit față  de alte generații, deoarece o privesc ca pasiune, nu ca pe o simplă meserie.

Astfel, când își aleg jobul, pentru ei contează cel mai mult să le placă ceea ce fac (82%), echipa și atmosfera de lucru (63%), iar abia apoi urmează pachetul salarial și programul.

Cine sunt tinerii care doresc să lucreze în domenii tehnice?

70% dintre tinerii interesați de domenii tehnice sunt băieți, iar 59% dintre ei spun că își doresc să învețe mai multe lucruri ce țin de domeniul tehnologiei.

Interesant este și faptul că 44% dintre cei care doresc să lucreze în domenii tehnice vor să se angajeze în România.

Pentru ei, să le placă ceea ce fac este cel mai important (76%), alături de împlinirea personală (52%). Mai mult, viitorii ingineri și IT-ști studiază la un profil real în prezent (91%).

Unde îi găsești în online pe tinerii Generației Z

Angajatorii ce doresc să se apropie și să interacționeze cu potențialii lor tineri angajați, ar trebui să-i abordeze pe rețelele sociale unde aceștia își petrec timpul.

Conform studiului Insights PulseZ, pe primul loc în topul platformelor social media utilizate de tinerii între 16-21 de ani este Instagram (38%), urmat de Facebook (19%) și Youtube (15%).

Popularitatea se schimbă însă pentru cei cu vârsta între 22-24 de ani, primul loc fiind ocupat de Facebook (28%), Youtube (23%) și Instagram (18%). 

- Publicitate -

Vinerea Mare, ziua cu cele mai multe comenzi înregistrate pe Glovo

Anul trecut, în Vinerea Mare s-a înregistrat cel mai ridicat volum de comenzi prin platforma Glovo din cele trei...

Cum arată centrul de fulfillment operat de Helpship în CTPark Oradea

Helpship operează un centru logistic de 20.000 mp și spații de birouri de 1.200 mp, situate în CTPark Oradea,...