Costul vieții de zi cu zi rămâne principalul motiv de îngrijorare pentru tinerii români (43% dintre Millennials și 29% dintre cei din Generația Z), conform studiului Deloitte Global Gen Z and Millennial Survey 2024.
Pe de altă parte, însă, aproape jumătate (47%) dintre românii din Generația Z și doar 33% dintre Millennials estimează că vor avea o situație financiară personală mai bună.
Legat de starea psihică, 64% dintre Millennials și 55% dintre reprezentanții Generației Z spun că, în prezent, au o stare psihică bună sau extrem de bună, iar proporția românilor din Generația Z care sunt stresați în cea mai mare parte a timpului s-a redus de la 52% la 38%.
Principalii factori de stres sunt situația financiară pe termen lung (50% dintre Millennials și 52% din reprezentanții Generației Z) și bunăstarea familiei (47% dintre Millennials și 53% din reprezentanții Generației Z).
Generațiile Millennials și Z și legătura cu mediul
Aproape 70% din ambele categorii se declară dispuși să plătească mai mult pentru produse sau servicii sustenabile, iar o treime iau în calcul să evite produsele de tip fast fashion sau să călătorească mai puțin cu avionul.
De asemenea, 84% dintre românii din generația Millennials și 81% dintre cei din Generația Z consideră că mediul de business poate și trebuie să ofere consumatorilor posibilitatea de a lua decizii de cumpărare mai sustenabile.
Mai mult, ei cred că guvernele ar trebui să acționeze mai ferm pentru a determina companiile să ia măsuri împotriva schimbărilor climatice (82% dintre Millennials și 80% dintre reprezentanții Generației Z).