Românii din generațiile Millennials și Z rămân îngrijorați din cauza costului vieții

Cu toate acestea, o mare majoritate din ambele categorii se declară dispuși să plătească mai mult pentru produse sau servicii sustenabile

Costul vieții de zi cu zi rămâne principalul motiv de îngrijorare pentru tinerii români (43% dintre Millennials și 29% dintre cei din Generația Z), conform studiului Deloitte Global Gen Z and Millennial Survey 2024.

Pe de altă parte, însă, aproape jumătate (47%) dintre românii din Generația Z și doar 33% dintre Millennials estimează că vor avea o situație financiară personală mai bună.

Legat de starea psihică, 64% dintre Millennials și 55% dintre reprezentanții Generației Z spun că, în prezent, au o stare psihică bună sau extrem de bună, iar proporția românilor din Generația Z care sunt stresați în cea mai mare parte a timpului s-a redus de la 52% la 38%.

Principalii factori de stres sunt situația financiară pe termen lung (50% dintre Millennials și 52% din reprezentanții Generației Z) și bunăstarea familiei (47% dintre Millennials și 53% din reprezentanții Generației Z).

Generațiile Millennials și Z și legătura cu mediul

Aproape 70% din ambele categorii se declară dispuși să plătească mai mult pentru produse sau servicii sustenabile, iar o treime iau în calcul să evite produsele de tip fast fashion sau să călătorească mai puțin cu avionul.

De asemenea, 84% dintre românii din generația Millennials și 81% dintre cei din Generația Z consideră că mediul de business poate și trebuie să ofere consumatorilor posibilitatea de a lua decizii de cumpărare mai sustenabile.

Mai mult, ei cred că guvernele ar trebui să acționeze mai ferm pentru a determina companiile să ia măsuri împotriva schimbărilor climatice (82% dintre Millennials și 80% dintre reprezentanții Generației Z).

CITEȘTE ȘI: Unul din zece copii români se duce seara flămând la culcare

- Publicitate -

Leroy Merlin a investit 2 milioane euro în relocarea magazinului din Electroputere Mall

Leroy Merlin a inaugurat noul magazin din Electroputere Mall Craiova, relocat în același centru comercial, pe o suprafață extinsă...

Al doilea magazin TEDi din Pitești s-a deschis în centrul comercial Supernova

Noul magazin TEDi Supernova Pitești se întinde pe o suprafață de 755 mp și comercializează articole de uz casnic,...