LVMH, grupul francez care deține, printre altele, super brandurile de lux Louis Vuitton, Moët și Hennessy, a avut în primul semestru din 2020 venituri cu 15% mai mici față de acceași perioadă din anul trecut.
În ciuda crizei generate de pandemia Covid-19, veniturile LVHM au atins 10,6 miliarde de euro în primele trei luni ale anului.
Cea mai mare scădere a veniturilor a venit din sectorul magazinelor specializate, unde vânzările unităților Sephora au scăzut cu 26%, ca urmare a faptului că magazinele din China au fost închise cea mai mare parte a primului semestru, iar magazinele din Europa și SUA au început să fie închise de la mijlocul lunii martie.
Tot cu 26% au scăzut și veniturile din sectorul bijuteriilor și a ceasurile, determinată de închiderea magazinelor Bvulgari din Asia, dar și o scădere a comenzilor din partea retailerilor pentru brandurile TAG Heuer și Hublot.
Un punct pozitiv al primului semestru vine din lansarea primului smart watch TAG Heuer.
Veniturile generate de brandurile din sectorul fashion, printre care Louis Vuitton și Christian Dior, au scăzut cu 10% în condițiile în care magazinele au fost închise, dar vânzările online au fost în creștere. Mai mult, activitățile din fabricile grupului au fost suspendate începând cu mijlocul lunii martie.
LVMH va plăti acționarilor restul de dividende pentru anul 2019 la un nivel de 2,60 euro / acțiune în data de 9 iulie 2020.