Producătorii de dulciuri investesc sume uriașe pentru publicitate. În primul trimestru al acestui an, brandul Milka, parte a grupului Mondelez, a alocat cel mai mare buget pentru promovare.
Astfel, în perioada 1 ianuarie – 31 martie 2023, industria dulciurilor a investit aproximativ 88 milioane de euro în campanii publicitare, conform datelor centralizate de Media Trust.
Potrivit platformei Admonit peste 50.000 de spoturi publicitare au fost difuzate în acest interval, cu peste 99% dintre acestea apărând pe posturile TV.
Lider în cheltuielile de publicitate a fost brandul Milka (Mondelez), al cărui buget de publicitate s-a ridicat la peste 17,7 milioane de euro, urmat de Kinder (Ferrero) – (17,5 milioane euro – rate card).
Lacmi (Roshen One) a alocat un buget de publicitate de 9,3 milioane euro – rate card, iar 7 Days (Chipita România) a alocat pentru promovare 6,1 milioane euro – rate card.
Cele mai promovate dulciuri
Kinder a avut 9.752 de spoturi, în timp ce Milka a difuzat 9.720 de spoturi. Astfel, publicul a fost expus în medie de peste 200 de ori pe zi la spoturile celor două branduri.
În cazul Milka, cea mai mare parte a bugetului publicitar în valoare de 11,2 milioane de euro (rate card), a fost alocată ciocolatei Milka și Mmmax. Kinder a investit 5,6 milioane de euro (rate card) în promovarea batoanelor de ciocolată Kinder Bueno, Kinder Choco Fresh și Kinder Chocolate.
Brandul Lacmi s-a concentrat pe reclamele pentru ciocolata Lacmi, alocând un buget de 9,3 milioane de euro (rate card), iar 7 Days a alocat 6,1 milioane de euro (rate card) pentru promovarea cornurilor umplute 7 Days Max.
De asemenea, în perioada analizată, bugetul de publicitate al brandului Merci a fost distribuit exclusiv în promovarea cutiilor de ciocolată Merci, însumând 4,8 milioane euro (rate card).
Analiza cheltuielilor publicitare arată că ciocolata a fost produsul cel mai frecvent promovat, reprezentând peste 27% din toate cheltuielile publicitare monitorizate (23,9 milioane euro – rate card).
Bomboanele și pralinele s-au numărat, de asemenea, printre cele mai promovate produse, reprezentând peste 23% din totalul cheltuielilor publicitare monitorizate, în valoare de 20,3 milioane euro (rate card).
Aceleași branduri alocă bugete mai mari pentru publicitate în Polonia
În Polonia, o analiză similară arată că în aceeași perioadă monitorizată, au fost livrate peste 140,000 de spoturi pe canalele radio, TV și presa scrisă, în comparație cu România unde s-au înregistrat 52,053 de spoturi.
În Polonia, Kinder se remarcă prin cel mai mare număr de difuzări TV, cu peste 27,000 spoturi, urmat de Milka cu peste 11,000 și Lindt cu peste 8,000.