Doar 12% dintre consumatori au cumpărat un produs promovat de influenceri

Aproximativ 28% dintre oameni sunt îngrijorați că nu vor avea banii pe care și-ar dori să-i cheltuiască pentru cumpărăturile de sărbători

În 2022, social media (22%) a fost principalul loc în care consumatorii au găsit cele mai atractive oferte și produse, urmată de e-mail cu 21%, promoții în magazine cu 13%, reclame pe internet cu 12% și reclame la televiziune cu 8%.

În timp ce cumpărătorii au preferat platformele de socializare, alți 11% au menționat că niciuna nu a funcționat cu adevărat pentru ei. Totuși, 34% au găsit oferte pe Instagram, 24% pe Facebook, 14% pe YouTube și 12% pe TikTok.

În ciuda creșterii influencerilor, doar 12% dintre consumatori au menționat că faptul că au văzut influencerii lor favoriți sugerând un produs a fost motivul pentru care au apucat să cumpere, conform unui studiu Oracle.

Câți oameni mai au bani de cadouri?

Aproximativ 28% dintre oameni sunt îngrijorați că nu vor avea banii pe care și-ar dori să-i cheltuiască pentru cumpărăturile de sărbători din cauza creșterii prețurilor la produsele de bază, iar 31% sunt îngrijorați de faptul că darurile pe care doresc să le cumpere vor fi mai scumpe.

Astfel, 68% dintre cumpărători au declarat că ar lua în considerare un plan de finanțare sau un plan de plată al magazinului pentru a plăti cadourile în timp, iar 74% au declarat că vor căuta mai multe oferte și reduceri.

Un procent de 71% au declarat că vor compara mai multe prețuri online și în magazine, iar 70% au declarat că vor căuta să cumpere în mai multe magazine de reduceri.

De asemenea, aproximativ șaptezeci la sută dintre oameni (70%) intenționează să aștepte marile momente de vânzări cu amănuntul. În timp ce Black Friday încă deține coroana, cu 50% dintre cumpărători care plănuiesc să participe, nu la mare distanță se află vânzările de sărbători (25%) și Cyber Monday (25%).

Magazinele fizice se întorc în preferințe

Odată cu ridicarea în mare parte a restricțiilor, oamenii se întorc în magazine pentru a face cumpărături de sărbători, dar așteptările privind disponibilitatea stocurilor rămân ridicate.

41% dintre persoane intenționează să facă cumpărături mai ales în magazin și 20% în magazin și online, dar 24% dintre persoane au declarat că produsele care nu se mai găsesc în stoc ar constitui o experiență proastă.

Un procent de 21% au declarat că ar merge pur și simplu la un alt comerciant cu amănuntul dacă un produs nu ar fi în stoc.

CITEȘTE ȘI: 9 din 10 români vor oferi cadouri doar celor mai apropiați în acest an

- Publicitate -

Vinerea Mare, ziua cu cele mai multe comenzi înregistrate pe Glovo

Anul trecut, în Vinerea Mare s-a înregistrat cel mai ridicat volum de comenzi prin platforma Glovo din cele trei...

Cum arată centrul de fulfillment operat de Helpship în CTPark Oradea

Helpship operează un centru logistic de 20.000 mp și spații de birouri de 1.200 mp, situate în CTPark Oradea,...