All the European investment, retail, real estate, office and industry news in English language

joi | 21 ianuarie | 2021
8 C
București

9 din 10 români vor oferi cadouri doar celor mai apropiați în acest an

În 2020 oamenii își propun să ofere cadouri de Crăciun unui număr mai mic de persoane comparativ cu ceilalți ani, arată o analiză Compari.ro.

Vor fi cumpărate cadouri mai ales pentru membrii familiei restrânse, 9 din 10 utilizatori de internet doresc să le ofere cadouri celor mai apropiați.

În timp ce anul trecut ne pregăteam să oferim un cadou mai mic sau mai mare, unei medii de 10-11 de persoane, anul acesta lista se limitează la aproximativ 5 persoane.

Datorită numărului mai mic de persoane cărora le vom oferi cadouri, valoarea acestora, pentru fiecare persoană în parte, poate crește semnificativ

Deși  pregătim cadouri pentru mai puține persoane dragi, asta nu înseamnă că vom cheltui mai puțin: anul acesta bugetul mediu este mai mare de 1.100 de lei, care reprezintă o creștere de 12% față de datele din anul precedent.

Ca urmare – ținând cont de reducerea cercului de persoane cărora le vom oferi cadouri – bugetul pentru un singur cadou a crescut semnificativ, ajungând până la 220 de lei.

Cu toate acestea, cei care declară că anul acesta vor cheltui mai puțin pe cadouri pun această scădere pe seama dificultăților financiare cauzate de epidemie (30%), a stilului de viață mai economic (25%) sau consideră mai puțin important cadoul în sine (22%), intenția fiind ceea ce contează cu adevărat.

În 2020, vom cheltui mai mult pe un cadou

La fel ca anul trecut, articolele de îmbrăcăminte (42%), telefoanele mobile, tabletele și accesoriile acestora (35%) sunt cele mai populare categorii de produse oferite drept cadou celor dragi.

Articolele pentru casă și produsele de bricolaj au urcat pe locul trei cu 32%, dar aproape la fel de mulți cumpără și produse de frumusețe și cosmetice (30%).

În comparație cu anul 2019 mult mai puține persoane intenționează să cumpere călătorii și diverse tichete de vacanță.

A fost înregistrată însă o creștere a numărului de persoane care doresc să ofere drept cadou echipamente sportive care pot fi folosite și acasă.

La alegerea unui anumit produs, calitatea acestuia (36%) este considerată de către cumpărători cel mai important factor. În cazul categoriei de vârstă 18-24 de ani, se pune mai mult accent pe calitate (47%) și mai puțin pe preț (18%).

Pentru cei cu vârsta cuprinsă între 50-59 (39%) și cei cu vârsta peste 60 de ani (37%), raportul calitate-preț al produsului este cel mai important criteriu, în timp ce pentru cei cu vârste între 25-29, contează prețul produsului (39%).

În 2020, vom cumpăra și mai mult cadouri online  

Nu există nicio schimbare semnificativă cu privire la modul și locul cumpărăturilor planificate: continuând tendința din anii precedenți, și anul acesta cei mai mulți (74%) au ales comenzile online și magazinele web, pandemia consolidând și mai mult această tendință.

49% dintre utilizatorii de internet, care doresc să cumpere online, intenționează să cumpere și mai mult online, mai ales din cauza pandemiei, în timp ce 61% dintre cumpărători intenționează să cumpere din mall-urile mai puțin aglomerate decât în anii precedenți.

Alegerea unui anumit magazin online este un proces bine gândit: în medie, un client ține cont de 5-6 aspecte atunci când alege una din numeroasele magazine disponibile online.

În afară de preț, factorii de apreciere includ descrierile detaliate ale produselor, evaluările produselor, numărul de evaluări din partea cumpărătorilor, recenziile sau viteza de livrare.

Cu toate acestea, cea de a doua cea mai populară destinație de cumpărături o reprezintă în continuare centrele comerciale, unde intenționează să meargă jumătate dintre cei chestonați.

Mall-urile sunt urmate de magazine tradiționale, magazinele mici și magazinele de specialitate accesibile de pe stradă.

Respondenții intenționează și în acest an să cumpere, în proporție similară cu anul trecut, cadouri din străinătate  (9% față de 8%), dar în valoare mai mică, în medie de 343 de lei.

- PUBLICITATE -