Românii pregătesc cadouri mai puține sau cu valoare mai mică de Crăciun, iar 6 din 10 vor aloca cel mult 700 de lei pentru cadouri, iar pentru 84% dintre respondenți, bugetul este similar sau chiar mai mic decât anul trecut, arată un studiu tbi bank.
Reducerea sau stagnarea bugetelor apare în contextul în care 8 din 10 români au observat că prețurile produselor pe care intenționează să le ofere cadou sunt cu până la 30% mai mari decât în 2023.
La polul opus, peste 33% dintre respondenți au alocat un buget între 700 și 1.000 de lei pentru cadourile de Crăciun, în timp ce 9% au depășit pragul de 1.500 de lei. Cu toate acestea, doar 16% dintre respondenți spun că au alocat un buget mai mare în acest an față de anul trecut.
Un procent de 79% dintre respondenți spun că au planificat din timp cumpărăturile pentru cadourile de Crăciun, iar o parte au profitat inclusiv de reducerile de Black Friday pentru produsele pe care le vor pune sub brad.
Aproximativ 42% dintre respondenți pregătesc 2-3 cadouri anul acesta, iar 32% au avut 4-5 cadouri pe lista de cumpărături. Cele mai căutate produse sunt cele de fashion (40,8%), beauty (38,8%), jucării (29,4%), electronice (24,2%) și home & deco (20,7%).