O analiză IZI Data arată că 71% dintre români nu notează cheltuielile pe care le fac. Cu toate acestea, tinerii (15 – 24 de ani) își notează mai mult cheltuielile (35%) față de total eșantion (29%).
Nu este singurul capitol la care tinerii dau dovadă de o atitudine deschisă față de educația financiară, iar generația Z arată un semnificativ progres față de generațiile anterioare.
În acest sens, când vine vorba despre atelierele de educație financiară, 1 din 2 tineri cu vârste cuprinse între 15 – 24 spun că acestea sunt utile.
Dacă eliminăm criteriul vârstei din eșantion, aflăm că 4 din 10 români cred în atelierele de educație financiară.
Doar 1 din 5 tineri spune că nu îi ajung banii de la o lună la alta
Chiar dacă o treime dintre români spun că abia le ajung banii de la o lună la alta, doar 22% dintre tinerii cu vârste între 15 – 24 ani spun același lucru.
Întrebați dacă pun bani deoparte, eșantionul se împarte în două: 47% spun că reușesc, restul de 53% spun că nu.
Bărbații (49% față de 44% dintre femei) și tinerii între 15 – 24 ani (56% față de 47% din total eșantion) reușesc în mai mare măsură să strângă bani lunar.
Cumpărăturile de impuls nu îi caracterizează pe români, 63% spunând că nu li se potrivește acest obicei.
Totuși, lucrurile se schimbă când vine vorba de segmentul 25 – 34 de ani, jumătate dintre ei declarând că recurg la cumpărăturile de impuls (49% vs 37% la nivel de total eșantion).