Doar 1 din 5 tineri spune că nu îi ajung banii de la o lună la alta

Mai mult, 56% dintre tinerii din Generația Z pun bani deoparte la sfârșitul lunii

O analiză IZI Data arată că 71% dintre români nu notează cheltuielile pe care le fac. Cu toate acestea, tinerii (15 – 24 de ani) își notează mai mult cheltuielile (35%) față de total eșantion (29%).

Nu este singurul capitol la care tinerii dau dovadă de o atitudine deschisă față de educația financiară, iar generația Z arată un semnificativ progres față de generațiile anterioare.

În acest sens, când vine vorba despre atelierele de educație financiară, 1 din 2 tineri cu vârste cuprinse între 15 – 24  spun că acestea sunt utile.

Dacă eliminăm criteriul vârstei din eșantion, aflăm că 4 din 10 români cred în atelierele de educație financiară.

Doar 1 din 5 tineri spune că nu îi ajung banii de la o lună la alta

Chiar dacă o treime dintre români spun că abia le ajung banii de la o lună la alta, doar 22% dintre tinerii cu vârste între 15 – 24 ani spun același lucru.

Întrebați dacă pun bani deoparte, eșantionul se împarte în două: 47% spun că reușesc, restul de 53% spun că nu.

Bărbații (49% față de 44% dintre femei) și tinerii între 15 – 24 ani (56% față de 47% din total eșantion) reușesc în mai mare măsură să strângă bani lunar.

Cumpărăturile de impuls nu îi caracterizează pe români, 63% spunând că nu li se potrivește acest obicei.

Totuși, lucrurile se schimbă când vine vorba de segmentul 25 – 34 de ani, jumătate dintre ei declarând că recurg la cumpărăturile de impuls (49% vs 37% la nivel de total eșantion).

- Publicitate -

Brandul românesc 5 to go urcă pe locul 7 în topul european al cafenelelor

Brandul românesc 5 to go, care a depășit recent borna de 600 de locații deschise, urcă pe locul 7...

Mai bine de jumătate din angajații la stat au vârsta cuprinsă între 45 și 65 ani

În sectorul public, majoritatea persoanelor sunt de vârstă mai înaintată, 54% dintre persoanele din categoria de vârstă 46-55 ani...