Dacia a redevenit cel mai valoros brand din România în 2022, depășind 1,1 miliarde de dolari. eMAG a pierdut o poziție și ocupă locul secund în clasamentul realizat de Brand Finance Romania.
Dedeman rămâne cel mai valoros brand deținut în totalitate de acționari români, păstrându-și poziția a treia în clasament (valoarea mărcii înregistrând o creștere cu 5%, până la 530 milioane euro).
Top 10 este completat de Banca Transilvania (locul 4, în creștere cu o poziție față de 2022), DIGI (5, în creștere cu o poziție), Petrom (6, în scădere cu o poziție), Electrica (7), BRD (8), BCR (9), Rompetrol (10, plus o poziție).
Per total, valoarea combinată a primelor 50 de branduri din România a crescut cu 13% față de anul precedent, la peste 6,6 miliarde de euro, peste creșterea economică a țării de 4,7% în 2022.
Lanțul de farmacii Catena a ieșit din Top 10 și se clasează pe locul 13 în topul pe anul 2023. O intrare spectaculoasă în top este a dezvoltatorului imobiliar One United Properties care intră direct pe locul 24.
Brandurile create și dezvoltate de antreprenori și companii private românești în ultimii 30 de ani reprezintă un procent de peste 60% din Topul Brand Finance România 50 2023.