Chery Automobile anunța în data de 4 iunie 2025 că a organizat primul transport oficial de vehicule către România din Wuhu, China, iar în data de 10 iulie 2025 a organizat și evenimentul oficial de lansare pe piața locală. Țara noastră este una dintre primele piețe strategice ale brandului în regiune.
Zhang Shengshan, vicepreședinte al Chery Automobile, a precizat că, timp de 22 de ani, compania a fost principalul exportator auto din China, deservind în prezent peste 16 milioane de clienți din peste 120 de țări și regiuni. Chery are opt centre internaționale de cercetare și dezvoltare, peste 13.000 de ingineri și a ajuns la investiții de peste 100 miliarde de yuani.
Primele modele disponibile la vânzare pe piața românească sunt SUV-urile TIGGO 7 și TIGGO 8, disponibile atât în versiuni cu motor termic (ICE), cât și hibride plug-in (PHEV). Versiunea hibridă plug-in este echipată cu tehnologia Chery Super Hybrid (CSH), care integrează un motor hibrid cu un randament termic de până la 46,5% și un sistem de transmisie hibridă electrică fără trepte DHT cu o eficiență de 98,5%.
Sistemul oferă performanțe de top în clasa sa cu o putere hibridă maximă de 280 kW, asigurând o eficiență optimă în toate condițiile de condus. Sistemul de siguranță a bateriei oferă protecție de top în industrie prin capacitatea de întrerupere instantanee a alimentării cu energie electrică în 2 milisecunde și un interval de temperatură de funcționare foarte larg (de la -35°C la 60°C).
Cele două modele sunt proiectate pentru a îndeplini standardele mondiale de siguranță prin construcția robustă și sistemul ADAS avansat care acoperă cinci scenarii cheie de conducere. TIGGO 8 dispune de o configurație flexibilă a scaunelor „5+2” care se extinde până la 1.930L de spațiu de încărcare, în timp ce modelul compact TIGGO 7 oferă spațiu de depozitare adaptabil de la 500L la 1.305L.
Distribuția în România se face prin intermediul grupului Autoitalia care a semnat în aprilie la Wuhu, un oraș aflat la aproximativ 400 kilometri de Shanghai și locul unde Chery are cea mai mare fabrică, contractul pentru distribuția și vânzarea mașinilor produse de brandul chinezesc pe piața locală.
Grupul Chery a vândut 1,26 de milioane de mașini în prima jumătate a anului 2025, cu 14,5% mai mult față de anul trecut – cel mai rapid ritm de creștere de până acum. Compania a depășit pragul de 1 milion de unități în doar 5 luni și a ajuns la 16,98 de milioane de clienți la nivel global. În primele șase luni a exportat 550.000 de unități (+3,3% YoY) și a livrat 359.000 de vehicule electrice (98,6% YoY).