În trimestrul I 2020 comparativ cu trimestrul corespunzător din anul 2019, înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au înregistrat creștere la categoria: mopede ṣi motociclete cu 13,4% și scăderi la categoriile autobuze ṣi microbuze cu 55,8% și autoturisme cu 6,9%.
În ceea ce privește înmatriculările de vehicule rutiere noi pentru transportul pasagerilor a fost înregistrată creștere la categoria mopede ṣi motociclete cu 25,5% și scăderi la categoriile autobuze ṣi microbuze cu 76,0% și autoturisme cu 21,9%.
În ceea ce priveṣte înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul mărfurilor au fost înregistrate scăderi la toate categoriile, astfel: la categoria autotractoare cu 16,3%, la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) cu 4,0% ṣi la categoria remorci ṣi semiremorci cu 3,5%.
Înmatriculările de vehicule rutiere noi pentru transportul mărfurilor au înregistrat, de asemenea, scăderi la toate categoriile, respectiv cu 46,4% la categoria autotractoare, cu 19,8% la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) ṣi cu 11,6% la categoria remorci ṣi semiremorci.
Faţă de trimestrul IV 2019, în trimestrul I 2020 înmatriculările noi de vehicule rutiere au înregistrat scădere cu 11,0% la vehiculele pentru transportul pasagerilor, iar înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul
mărfurilor s-au menținut la același nivel.
Ce normă de poluare au vehiculele înmatriculate în circulație
Pentru categoria autoturisme, cea mai însemnată pondere a fost deținută de vehicule conforme cu norma europeană Euro 4, respectiv 35,2%; pentru categoria autobuze ṣi microbuze cele mai multe vehicule, respectiv 26,0% au fost clasificate în norma Euro 3 iar pentru categoria mopede ṣi motociclete, cele mai multe vehicule, respectiv 33,3% au fost clasificate Non-Euro.
Vehiculele conforme cu norma europeană Euro 3 au predominat pentru categoria autocamioane în proporṭie de 31,3%, cele conforme cu norma Euro 5 au fost preponderente pentru categoria autotractoare în proporṭie de 33,4%, în timp ce pentru categoria vehicule rutiere pentru scopuri speciale cele mai multe vehicule, respectiv 28,2% au fost clasificate în norma Non-Euro.