Lanțul de restaurante cu specific grecesc Hercule, deținut de omul de afaceri Ștefan Mandachi, își continuă expansiunea în franciză pe piața din România.
Pentru 2022, Gabriel Burlacu, manager Hercule, estimează că se vor deschide cel puțin opt noi locații, în București, Constanța, Cluj, Brașov, Iași sau Timișoara.
Taxa de franciză pentru deschiderea unui nou restaurant sub brandul Hercule este de 7.500 euro.
La aceasta se adaugă bugetul necesar deschiderii unui restaurant, în jur de 80.000 – 120.000 euro, în funcție de tipul și mărimea restaurantului. Amortizarea investiției inițiale se face între 18 și 24 luni de la deschidere.
Tipurile de franciză disponibile sunt: restaurant indoor (în incinta unui centru comercial), restaurant outdoor – stradal, bine poziționat, în zone intens circulate și restaurant drive-in.
Încasările din 2021 ale restaurantelor Hercule au fost de 1,2 milioane de euro, în creștere față de anul anterior.
Previziunile pe termen mediu arată că brandul va ajunge la 20 de restaurante în 2024, urmând trendul de creștere al Spartan, celălalt business din zona HoReCa deținut de Ștefan Mandachi.