Blue Air, cea mai mare companie aeriană românească după numărul de pasageri, anunță rezultatele financiare pentru cele 12 luni încheiate la data de 30 septembrie 2019.
Rezultate financiare
- Profitul operațional pentru anul financiar 2019 a ajuns la 8.9 mil. euro (față de o pierdere operațională de 19 mil. euro în aceeași perioadă a anului trecut), cu un nivel al câștigurilor înainte de leasing și amortizare (EBITDAR) de 51 mil. euro;
- Profitul net pentru anul financiar 2019 a ajuns la 3.4 mil. euro (înainte de costurile de restructurare a flotei și operațiunilor), față de o pierdere de 24.4 mil. Euro în aceeași perioadă a anului trecut;
- Procentul veniturilor auxiliare din veniturile totale a crescut la 9%, față de 8% în aceeași perioadă a anului trecut;
- Veniturile totale pentru cele 12 luni au ramas la un nivel comparativ cu cele din perioada anterioară, de aprox. 390 mil. EUR (fără taxe de pasageri);
Guvernanță corporativă
- O nouă echipă la conducere – al carei mandat în formulă completă a început în luna mai 2019;
- Mix optim de continuitate în Blue Air și de experiență în domeniul aviației și cel financiar;
Performanță operațională
- Implementarea noului model de activitate „Low-Cost, Low Complexity” cu focus pe lucrurile importante pentru pasageri;
- Axat pe creșterea veniturilor din produse auxiliare, operațiuni simplificate și costuri reduse;
- Performanță îmbunătățită în ceea ce priveste punctualitatea zborurilor:
- Politica centrată pe clienți a condus la o îmbunătățire a gradului mediu de încărcare cu pasageri al avioanelor, ajungând la o medie anuală de peste 80% și de peste 90% în timpul verii.
Perspectivele Blue Air
- Performanța comercială va fi îmbunătățită prin investiții în digitalizare si IT, venituri crescute din produse auxiliare, reînnoirea flotei și control strict al costurilor;
Oana Petrescu, Director general al Blue Air, a declarat: „Ne bucurăm să anunțăm o performanță financiară îmbunătățită în 2019; atingerea pragului de profitabilitate, după trei ani de pierderi financiare datorate unei creșteri operaționale accelerate, reprezintă o realizare importantă pentru Blue Air. Avem planuri ambițioase pentru a răspunde și mai bine așteptărilor pasagerilor noștri; strategia noastră de transformare are deja rezultate și a creat premizele sustenabilitații financiare pentru compania noastră, pe termen lung.”