Românii văd berea ca parte integrantă a meciurilor de fotbal. Aproape 70% dintre respondenți spun că această băutură contribuie la experiența fotbalului, iar 65% dintre consumatorii frecvenți consideră că berea amplifică atmosfera de meci, arată analiza Reveal Marketing Research pentru Centrul de Studii despre Bere.
Bărbații (76%) și tinerii între 18–25 ani (79%) sunt cei mai convinși că berea nu poate lipsi din experiența unui meci de fotbal. Și 66% dintre femei consideră, de asemenea, că berea este parte din atmosfera meciurilor. În acest sens, românii cumpără bere de la supermarketuri – 89%, magazine de proximitate – 40%, baruri/terase – 14% și magazine online – 9%
Microbiștii preferă berea lager – 55%, berea cu arome – 36%, berea fără alcool – 33%, berea artizanală – 30%. Se remarcă un interes tot mai mare pentru berea fără alcool, în special în rândul femeilor și al celor care aleg un consum responsabil.
Fotbalul – un fenomen de masă în România
72% dintre români urmăresc meciuri de fotbal, cele mai populare competiții fiind UEFA Champions League – 65%, Campionatul Mondial/European – 62%, UEFA Europa League și Cupa României – 53% fiecare. Diferența de gen e notabilă: 86% dintre bărbați urmăresc meciuri de fotbal, față de 57% dintre femei.