România reduce 95.000 de tone de dioxid de carbon în fiecare an prin intrarea în Schengen

Aderarea României la Spațiul Schengen cu granițele terestre reprezintă, pe lângă o decizie istorică, un moment de referință cu un impact semnificativ asupra economiei naționale și protecției mediului.

Înainte de aderare, camioanele de marfă înregistrau întârzieri considerabile la granițe, acumulând aproximativ 23,5 milioane de ore de așteptare anual, conform unui studiu realizat de Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România.

Potrivit evaluărilor realizate de Carbon Tool, o platformă dedicată calculării și reducerii amprentei de carbon, aceste întârzieri duceau la un consum inutil de 35 milioane de litri de motorină, suficient pentru a alimenta peste 700.000 de mașini timp de o lună. Mai mult, veneau cu aproape 95.000 de tone de emisii de dioxid de carbon anual, o cantitate care ar necesita peste 1,5 milioane de copaci pentru a fi absorbită.

Economiile realizate prin aderarea la Schengen, în valoare de 53 milioane de euro anual, sunt echivalente cu combustibilul necesar pentru 100.000 de călătorii dus-întors între București și Timișoara sau cu compensarea emisiilor unui oraș de dimensiunea Clujului timp de o săptămână.

CITEȘTE ȘI | Euler Hermes: Un drum greoi pentru sectorul auto

- Publicitate -

Vinerea Mare, ziua cu cele mai multe comenzi înregistrate pe Glovo

Anul trecut, în Vinerea Mare s-a înregistrat cel mai ridicat volum de comenzi prin platforma Glovo din cele trei...

Cum arată centrul de fulfillment operat de Helpship în CTPark Oradea

Helpship operează un centru logistic de 20.000 mp și spații de birouri de 1.200 mp, situate în CTPark Oradea,...