Numărul companiilor românești (francizorilor) care mizează pe dezvoltarea prin sistemul de franciză a crescut cu 30% în perioada 2020-2022 comparativ cu 2019, arată datele Franchwise.
Astfel, aproape 80 de companii locale au optat în perioada 2020-2022 pentru dezvoltarea business-ului prin lansarea de concepte de franciză pe piața din România și pe piețe internaționale.
Principalele industrii din care provin companiile care s-au francizat sunt HoReCa, retail și servicii, iar principalele orașe sunt București, Cluj și Brașov.
Printre principalele motive pentru care antreprenorii români preferă dezvoltarea business-ului prin sistemul de franciză se află scalarea afacerii, creșterea profitabilității, expansiunea rapidă prin deschiderea de noi locații la nivel local sau pe piețe externe și creșterea cotei de piață.
În prezent, nișele cu potențial mare de dezvoltare prin franciză pentru companii sunt beauty, fitness, healthcare, produse sau servicii destinate copiilor, agenții de real estate, florării, cabinete veterinare.
Pe fondul interesului tot mai mare pentru dezvoltarea prin franciză, compania Franchwise estimează o creștere a afacerii cu 30% în acest an față de anul trecut, la o cifră de afaceri de 650.000 euro.