În 2022, social media (22%) a fost principalul loc în care consumatorii au găsit cele mai atractive oferte și produse, urmată de e-mail cu 21%, promoții în magazine cu 13%, reclame pe internet cu 12% și reclame la televiziune cu 8%.
În timp ce cumpărătorii au preferat platformele de socializare, alți 11% au menționat că niciuna nu a funcționat cu adevărat pentru ei. Totuși, 34% au găsit oferte pe Instagram, 24% pe Facebook, 14% pe YouTube și 12% pe TikTok.
În ciuda creșterii influencerilor, doar 12% dintre consumatori au menționat că faptul că au văzut influencerii lor favoriți sugerând un produs a fost motivul pentru care au apucat să cumpere, conform unui studiu Oracle.
Câți oameni mai au bani de cadouri?
Aproximativ 28% dintre oameni sunt îngrijorați că nu vor avea banii pe care și-ar dori să-i cheltuiască pentru cumpărăturile de sărbători din cauza creșterii prețurilor la produsele de bază, iar 31% sunt îngrijorați de faptul că darurile pe care doresc să le cumpere vor fi mai scumpe.
Astfel, 68% dintre cumpărători au declarat că ar lua în considerare un plan de finanțare sau un plan de plată al magazinului pentru a plăti cadourile în timp, iar 74% au declarat că vor căuta mai multe oferte și reduceri.
Un procent de 71% au declarat că vor compara mai multe prețuri online și în magazine, iar 70% au declarat că vor căuta să cumpere în mai multe magazine de reduceri.
De asemenea, aproximativ șaptezeci la sută dintre oameni (70%) intenționează să aștepte marile momente de vânzări cu amănuntul. În timp ce Black Friday încă deține coroana, cu 50% dintre cumpărători care plănuiesc să participe, nu la mare distanță se află vânzările de sărbători (25%) și Cyber Monday (25%).
Magazinele fizice se întorc în preferințe
Odată cu ridicarea în mare parte a restricțiilor, oamenii se întorc în magazine pentru a face cumpărături de sărbători, dar așteptările privind disponibilitatea stocurilor rămân ridicate.
41% dintre persoane intenționează să facă cumpărături mai ales în magazin și 20% în magazin și online, dar 24% dintre persoane au declarat că produsele care nu se mai găsesc în stoc ar constitui o experiență proastă.
Un procent de 21% au declarat că ar merge pur și simplu la un alt comerciant cu amănuntul dacă un produs nu ar fi în stoc.