Tinerii din Generația Z care vor să se angajeze în România își doresc să lucreze în domenii tehnice precum: IT, software, hardware, AI, gaming, inginerie.
Este normal dacă ne gândim că tinerii din această generație s-au născut după 1997, într-o nouă lume, a internetului.
Unul din trei tineri plănuiește să se angajeze în România, în timp ce 21% vor să își continue studiile tot în țară. Alți 12% vor să lucreze în străinătate și tot 12% vor să deschidă o afacere.
Studii anterioare demonstrează că această generație își alege cariera într-un mod diferit față de alte generații, deoarece o privesc ca pasiune, nu ca pe o simplă meserie.
Astfel, când își aleg jobul, pentru ei contează cel mai mult să le placă ceea ce fac (82%), echipa și atmosfera de lucru (63%), iar abia apoi urmează pachetul salarial și programul.
Cine sunt tinerii care doresc să lucreze în domenii tehnice?
70% dintre tinerii interesați de domenii tehnice sunt băieți, iar 59% dintre ei spun că își doresc să învețe mai multe lucruri ce țin de domeniul tehnologiei.
Interesant este și faptul că 44% dintre cei care doresc să lucreze în domenii tehnice vor să se angajeze în România.
Pentru ei, să le placă ceea ce fac este cel mai important (76%), alături de împlinirea personală (52%). Mai mult, viitorii ingineri și IT-ști studiază la un profil real în prezent (91%).
Unde îi găsești în online pe tinerii Generației Z
Angajatorii ce doresc să se apropie și să interacționeze cu potențialii lor tineri angajați, ar trebui să-i abordeze pe rețelele sociale unde aceștia își petrec timpul.
Conform studiului Insights PulseZ, pe primul loc în topul platformelor social media utilizate de tinerii între 16-21 de ani este Instagram (38%), urmat de Facebook (19%) și Youtube (15%).
Popularitatea se schimbă însă pentru cei cu vârsta între 22-24 de ani, primul loc fiind ocupat de Facebook (28%), Youtube (23%) și Instagram (18%).