Românii au plătit online peste 245 de milioane de lei de Black Weekend

În weekendul reducerilor (15 – 17 noiembrie), românii au cumpărat și plătit online de peste 245 de milioane de lei, în creștere cu 24% în comparație cu 2018. Luând în considerare atât comenzile plătite online, cât și cele cu numerar la livrare, românii au cheltuit peste 1,2 miliarde de lei, conform PayU România.

În sistemul PayU România au fost generate 499.632 de tranzacții, în creștere cu 33% față de anul trecut. Aproximativ 80% din această sumă, respectiv peste 198 de milioane de lei, s-a înregistrat în ziua de vineri, 15 noiembrie.

„În acest an, numai pe data de 15 noiembrie, românii au cheltuit online cât în toate cele trei zile de Black Weekend de anul trecut. Numărul tranzacțiilor a atins aproape jumătate de milion, demonstrând atât interesul românilor pentru Black Friday, cât și încrederea în plățile online”, a declarat Marius Costin, Country Manager PayU România.

Minutul de aur a stabilit un nou record în materie de plăți online: în intervalul 7:27-7:28 s-au înregistrat 2.140 de plăți online, aproape dublu față de anul trecut.

Produsele preferate rămân cele din categoria IT&C: electronice și electrocanisce

Topul cumpărăturilor online rămâne și anul acesta dominat de produsele IT&C, urmate de produse din categoria eTail și servicii.

Valoarea medie a coșului de cumpărături a fost de 484 de lei, cu 18% mai mică decât anul trecut, în timp ce coșul mediu de cumpărături în rate a crescut cu 5% și a ajuns la 974 de lei. Peste 37% din totalul volumelor au fost achitate cu un card în rate fără dobândă.

„Scăderea valorii medii a coșului de cumpărături este o consecință normală a dezvoltării pieței de e-commerce și a maturizării evenimentului Black Friday. Acest lucru înseamnă că românii au încredere să comande și să plătească online utilizând un card în rate fără dobândă. Aceștia aleg din ce în ce mai multe tipuri de produse, chiar și cele cu o valoare mai mică”, a adăugat Marius Costin.

39% din valoarea totală a tranzacțiilor a fost plătită cu un singur click, în creștere cu 16%

Românii și-au salvat datele cardului pe website sau în aplicația pusă la dispoziție de magazinele online pentru a se asigura că obțin rapid produsul dorit, apăsând instant butonul ,,plătește”.

39% din totalul volumelor, mai exact peste 95 de milioane de lei, au fost plătite cu un singur click. 28% din numărul total de tranzacții din tot wekeendul a fost plătit cu un singur click, în creștere cu 25% față de anul anterior.

Valoarea medie a coșului de cumpărături în acest caz a fost de 674 de lei.

Topul tranzacțiilor online din weekendul reducerilor:

  • Cea mai mare tranzacție online a fost de 57.949 lei, coșul de cumpărături conținând produse IT&C
  • Pe locul al doilea se află o tranzacție de peste 47.000 lei
  • Pe locul al treilea se află o tranzacție de 34.511 lei

21 de milioane de lei au fost cheltuiți utilizând un card emis într-o țară străină

În platforma PayU România, aproximativ 10% din numărul total de plăți online realizate de Black Weekend sunt tranzacții realizate cu un card emis într-o altă țară, în creștere cu 71%.

Topul primelor 6 țări după numărul de plăți online înregistrat în platforma PayU este:

  • Marea Britanie – 6.8%
  • Ungaria – 3.7%
  • SUA – 0.5%
- Publicitate -

Vinerea Mare, ziua cu cele mai multe comenzi înregistrate pe Glovo

Anul trecut, în Vinerea Mare s-a înregistrat cel mai ridicat volum de comenzi prin platforma Glovo din cele trei...

Cum arată centrul de fulfillment operat de Helpship în CTPark Oradea

Helpship operează un centru logistic de 20.000 mp și spații de birouri de 1.200 mp, situate în CTPark Oradea,...