Jumătate din pasagerii afectați de întârzilerile avioanelor, au primit compensații

Mai mult de 13.000 de pasageri români afectați vara trecută de întârzierea zborurilor lor, anulări sau refuz la îmbarcare, eligibili pentru a primi compensații de până la 600 de euro, nu au depus cerere pentru a-și primi banii. 

Legislația europeană le dă însă dreptul să depună cerere timp de trei ani de la incident. Cei mai mulți dintre ei au avut zboruri cu plecare din București, însă mulți pasageri au întâmpinat probleme și la Cluj-Napoca și Iași. La polul opus, sunt pasagerii care au decolat din Suceava, Satu Mare și Craiova.

Alți 10.000 de pasageri români au cerut compensații, potrivit Directivei Europene 261/2004 și au primit banii.

Aeroport Pasageri
eligibili
Pasageri care au
obținut
compensații
Pasagerii care nu au cerut compensații
Sibiu 870 380 490
Oradea 600 260 340
Timișoara 940 410 530
Cluj-Napoca 2,800 1.220 1.580
Craiova 240 100 130
București 16.350 7.120 9.230
Suceava 70 30 40
Satu Mare 150 60 90
Iași 1,100 480 620

AirHelp a analizat câți pasageri au fost afectați în perioada 15 iunie – 15 septembrie 2018 de zboruri întârziate, anulate sau refuz la îmbarcare și sunt astfel eligibili pentru a obține compensația de până la 600 de euro, potrivit Directivei Europene.

Un sondaj efectuat de YouGov în numele Airhelp, cea mai mare organizație din lume specializată în drepturile pasagerilor aerieni, arată că 66% dintre călătorii care se confruntă cu o întrerupere a zborului depun o cerere de despăgubire. Dintre aceștia, 66% afirmă că au primit compensația.

- Publicitate -

Vinerea Mare, ziua cu cele mai multe comenzi înregistrate pe Glovo

Anul trecut, în Vinerea Mare s-a înregistrat cel mai ridicat volum de comenzi prin platforma Glovo din cele trei...

Cum arată centrul de fulfillment operat de Helpship în CTPark Oradea

Helpship operează un centru logistic de 20.000 mp și spații de birouri de 1.200 mp, situate în CTPark Oradea,...