Mezelurile fac parte din meniul românilor din mediul urban, utilizatori de internet, 7 din 10 consumând cel puțin o dată pe săptămână, arată un studiu iSense Solutions.
Când vorbim despre ocazii de consum, mezelurile sunt alese pentru o gustare rapidă (de către 51% dintre consumatori) sau la micul dejun (50%).
De asemenea, mezelurile sunt consumate cu ocazia deplasărilor în afara localității (31%), dar și când le este poftă (30%), sau când au musafiri (18%).
În peste 85% din gospodăriile cu copii, consumatorii declară că preparatele din carne și mezelurile sunt consumate inclusiv de către copii.
Aceștia consumă mezeluri, în medie, de 3 ori pe săptămână, iar jumătate dintre părinți obișnuiesc să cumpere mezeluri și preparate din carne dedicate copiilor (52%).
Cât cheltuiesc românii pe mezeluri
50% dintre românii din mediul urban, utilizatori de internet, obișnuiesc să cheltuiască într-o săptămână mai puțin de 50 de lei.
30% dintre aceștia alocă un buget mai ridicat, cuprins între 51-70 de lei pe săptămână pentru produsele pe bază de carne, iar restul alocă peste 70 lei pentru cumpărarea mezelurilor.
Lidl (60%), Kaufland (56%), Carrefour (35%), Profi (23%), Auchan (22%), Penny (22%) sunt locurile preferate de români pentru achiziția de astfel de produse.
Marile rețele de retail sunt urmate de magazinele mici de cartier (18%) și piața agroalimentară (12%).
Pentru București, Mega Image reprezintă unul dintre principalele locuri de achiziție a preparatelor din carne și mezeluri pentru 4 din 10 consumatori.
Doar 2 din 10 români cumpără mezeluri de la producătorii locali. Aceștia au fost asociați cu o calitate mai ridicată, cantitate mai mare de carne, mai puțini aditivi și un gust mai bogat.