România se află pe primul loc în Europa de Sud-Est și pe locul patru la nivel global în ceea ce privește comenzile de burgeri prin Glovo. În 2024, cererea pentru acest preparat a crescut cu peste 60% față de 2023, iar 1 din 3 comenzi conține burgeri de pui.
După burgerii de pui, în topul preferințelor românilor urmează cheeseburgerii, burgerii de vită (hamburgeri) și smashed burger, un tip de burger în care carnea este presată (smashed) pe grătar sau pe o tigaie fierbinte. În ceea ce privește varianta vegetariană, cel mai popular preparat este cheesburger-ul plant-based, acesta reprezentând aproximativ 40% din totalul comenzilor de burgeri vegetarieni.
În ultimul an au fost comandați aproximativ 25 de burgeri la fiecare minut, respectiv peste 35.000 de burgeri zilnic. Un utilizator din București a comandat burgeri de peste 750 de ori anul trecut, iar un alt utilizator din Capitală a înregistrat cea mai valoroasă comandă de burgeri – peste 1.500 lei.
După București, cele mai multe solicitări vin din Cluj-Napoca, Timișoara, Oradea și Iași. Peste 16% dintre comenzile săptămânale sunt plasate vinerea, iar cei mai mulți dintre consumatori aleg burgerii pentru cină, ora de vârf pentru comenzi fiind 19:00.
Datele platformei Glovo arată o creștere a consumului de burgeri cu 16% față de anul anterior. În același timp, numărul clienților care au plasat comenzi de burgeri în ultimele 12 luni a crescut cu 14% la nivel global, aceștia cheltuind cu 5% mai mult pentru acest produs în ultimul an.