România, a 17-a piață de destinație pentru produsele agroalimentare italiene

România este a 17-a piață de destinație pentru produsele agroalimentare italiene, depășită în Europa Centrală şi de Est doar de Polonia și Cehia. În 2022, am importat din Italia produse agricole și agroalimentare în valoare de peste 770 de milioane euro, în creștere cu 21,5% față de 2022.

Principalele produse alimentare italiene importate în România în 2022 au fost brânzeturile și lactatele (72,4 milioane de euro), cafeaua (69,5 milioane de euro), produse de brutărie și produse de patiserie (64,5 milioane de euro).

Italia este principalul furnizor de paste pentru România atât ca valoare (40,4% din importuri), cât și din punct de vedere cantitativ (40,3% din importuri).

La rândul său, anul trecut, România a exportat în Italia produse agricole și alimentare în valoare de peste 1 miliard de euro, cu o creștere de peste 25% față de 2021.

Italia este țara europeană cu cel mai mare număr de produse agroalimentare cu denumire de origine și indicație geografică recunoscute de Uniunea Europeană (852, 325 fiind produse agroalimentare și 527 sunt vinuri).

În industria alimentară italiană funcționează 60.000 de societăţi, cu peste 464.000 de angajați și peste 50 de miliarde euro rezultate din exporturi în anul 2022.

În perioada 8-23 noiembrie, ediția a VIII-a a Săptămânii Bucătăriei Italiene în lume este sărbătorită în România și va avea ca temă principală „La masă cu bucătăria italiană: stare de bine cu gust”.

CITEȘTE ȘI: Săptămâna italiană la Lidl

MONEY BUZZ | ȘTIRI BUSINESSȘTIRI ECONOMICE | ȘTIRI FINANCIARE |

- Publicitate -

Vinerea Mare, ziua cu cele mai multe comenzi înregistrate pe Glovo

Anul trecut, în Vinerea Mare s-a înregistrat cel mai ridicat volum de comenzi prin platforma Glovo din cele trei...

Cum arată centrul de fulfillment operat de Helpship în CTPark Oradea

Helpship operează un centru logistic de 20.000 mp și spații de birouri de 1.200 mp, situate în CTPark Oradea,...