Producătorii auto sunt dezamăgiți de câștigurile din mașinile inteligente

Industria auto a investit miliarde de euro în cercetarea și dezvoltarea de automobile conectate, autonome, partajate și electrice (Connected, Autonomous, Shared, Electric), dar câștigurile generate de acestea au fost dezamăgitoare, reiese din studiul PwC global Automotive trends 2019.

În acest context, companiile din domeniu ar trebui să găsească echilibrul între bugetul alocat inovației și stabilitatea financiară, până când direcția de dezvoltare va deveni clară.

„Mașinile conectate sunt deja omniprezente, mașinile electrice câștigă în popularitate, dar vehiculele autonome și cele partajate sunt în continuare un pariu futurist. Majoritatea producătorilor care și-au bazat strategiile pe o schimbare revoluționară și au investit miliarde de dolari în ultimii zece ani au fost dezamăgiți de câștiguri, chiar și atunci când așteptările lor erau conservatoare. Pentru următorii zece ani, este imposibil de prezis ce tipuri de vehicule vor domina piața. De aceea, companiile nu trebuie să renunțe la strategiile pe termen lung pentru CASE, ci să le tempereze cu realism pe termen scurt, mai ales că presiunile vin în prezent din necesitatea automatizării și robotizării proceselor”, a declarat Daniel Anghel, Partener și Liderul Serviciilor pentru Industria de Automotive, PwC România.

Care sunt principalele concluzii ale studiului PwC

În următorii zece ani producătorii auto vor fi obligați să-și diminueze costurile deoarece cheltuielile cu cercetarea și dezvoltarea, precum și cele cu fuziunile și achizițiile realizate pentru proiectarea de tipuri complet noi de automobile le reduc drastic profiturile potențiale. Prin urmare, rolul roboticii și al automatizărilor în fabrici va crește exponențial.

Presiunea pe reducerea costurilor și automatizare va conduce cel mai probabil la înjumătățirea forței de muncă din industria auto mondială până în 2030. De asemenea, este preconizată și o consolidare suplimentară la nivelul industriei, numărul producătorilor auto de la nivel global fiind estimat să se reducă la jumătate, de la peste 20 în prezent.

PwC a realizat trei scenarii pentru evoluția industriei auto până în 2023, în care valoarea pieței va atinge aceeași valoare de 2,6 trilioane dolari, de la 2,2 trilioane dolari în 2018, doar că marjele de câștig sunt diferite.

În primul scenariu, dezvoltarea vehiculelor electrice (EV) este accelerată iar marjele se situează la 4-4,4%. În scenariul al doilea, producătorii auto ar întârzia investițiile și ar reduce la jumătate producția de vehicule electrice, marjele s-ar situa la 5,1–5,5%. În scenariul al treilea, care prezintă un viitor cu condiții dificile de piață și investiții mari, marjele s-ar situa la 3-3,4%.

Alte concluzii ale raportului

  • Strategiile
    de succes înseamnă: un portofoliu mai specializat, orientare spre produsele
    profitabile, un management financiar mai riguros și mai multă disponibilitate
    de a colabora cu alte companii, în special în inovația CASE.
  • Urmare
    a automatizării și robotizării, companiile vor trebui să își schimbe politicile
    de recrutare.
  • Cererea
    pentru ingineri software va crește cu până la 90%, iar cea de de ingineri de
    date cu 80%.
  • Timpul
    necesar între cercetare și dezvoltare și producție ar putea scădea de la trei –
    cinci ani astăzi până la doi ani, pentru a ține pasul cu schimbările
    tehnologice și de design.
  • Fabricile
    auto ale viitorului se vor încadra în două categorii: Prima categorie va fi
    „plug and play”, extrem de automatizată, care va produce volume mari de mașini
    cu variații minime între modele, destinate segmentului de preț mic. A doua
    categorie va produce vehicule personalizate, premium din toate categoriile;
    clasice, electrice, autonome, etc.
  • Investițiile
    în inovație și lansări vor continua să crească cu aproximativ 59% până în 2023,
    cu cea mai rapidă creștere de departe în automobile electrice și autonome.
  • Dezvoltarea
    vehiculelor CASE va fi profitabilă mai mult pentru companiile care produc
    senzori, baterii, software de propulsie și programe de infotainment și
    conectivitate.
  • Termenul
    până când mașinile autonome vor circula în număr mare pe șosele a devenit
    dificil de estimat.
- publicitate -

articole noi