Potrivit datelor carVertical, importul de mașini din SUA este printre cele mai riscante. 84,7% din totalul vehiculelor americane care au fost verificate pe această platformă în România în acest an au avut înregistrări de daune.
Mai mult, mașinile din SUA au al treilea cel mai mare cost mediu de reparații dintre toate celelalte țări – 6.935 euro, ceea ce sugerează că multe vehicule ar fi putut suferi daune grave înainte de a fi expediate în Europa. Derularea kilometrajului este și ea o practică frecventă – 14,7% din toate mașinile importate în România din SUA au avut kilometrajul modificat.
În timp ce majoritatea mașinilor importate în România provin din Germania, Statele Unite ale Americii contabilizează un număr considerabil de importuri, situându-se în primii zece exportatori care livrează mașini la mâna a doua pe piața locală.
CITEȘTE ȘI: Lidl îți echipează mașina
Importul de mașini din SUA în România a devenit o afacere profitabilă datorită disponibilității crescute de vehicule low-cost, cu daune survenite adesea în urma accidentelor sau dezastrelor naturale precum inundațiile și uraganele.
Aceste vehicule sunt vândute la licitațiile „salvage” din SUA, unde companiile de asigurări le scot la vânzare după ce le declară pierderi totale. Pe lângă mașinile avariate, licitațiile includ și flotele retrase de mașini pentru închiriere și inventar rămas dealerilor.