Mersul pe jos, cea mai des întâlnită inițiativă sustenabilă a Generației Z

Mersul pe jos (70%) și evitarea risipei de mâncare (57%) se numără printre acțiunile sustenabile cel mai des întâlnite în rândul generației Z, arată studiul Insights PulseZ.

Totodată, tinerii din România aleg să refolosească și să recicleze ambalajele (55%), dar și să colecteze selectiv gunoiul (30%).

Fetele sunt cele care au comportamente sustenabile mai pronunțate decât băieții.

Astfel, 53% dintre tinerele din România aleg să cumpere haine second hand (vs. 24% dintre băieți), iar 46% refolosesc ambalajele de plastic (vs. 32%).

Similar, tinerii cu vârste cuprinse între 22-24 ani încep să dea dovadă de mai multă responsabilitate privind refolosirea ambalajelor de plastic (44% vs. 39% în total eșantion).

Urmează cumpărarea hainelor second hand (44% vs. 38% în total eșantion) și reducerea consumului de apă (28% vs. 23% în total eșantion).

În același timp, 61% dintre tineri sunt de părere că, în decizia de cumpărare, contează foarte mult ca un brand să fie sustenabil.

Pentru 30% dintre tineri acest aspect este indiferent, iar pentru 3% dintre ei nu contează deloc.

- Publicitate -

Creștere timidă a tursimului local în primul trimestru al anului 2025

Sectorul turistic național a înregistrat o creștere timidă de 1% în primul trimestru al anului 2025, comparativ cu aceeași...

Primul restaurant asiatic WokFull din România se deschide la Suceava

Primul restaurant WokFull din România, un concept inovator de mâncare asiatică gătită integral la wok, promovat de chef Anca...