În ultimii ani, comportamentul consumatorilor a suferit schimbări majore în ceea ce privește procesul de achiziție, ei preferând în prezent mediul online. Acest lucru este susținut de un studiu realizat de EY pe acest subiect, în care 46% dintre consumatori declară următorul lucru: chiar și după pandemia de COVID-19, ei continuă să achiziționeze online lucrurile pe care înainte de pandemie le achiziționau din magazinele fizice.
Așadar, dacă deții un magazin online, poți profita de această tendință pentru a-ți crește vânzările. Iată 5 aspecte-cheie de care să ții cont.
1. Crearea unui magazin virtual captivant
În această eră digitală, un magazin virtual captivant nu este doar un simplu loc de cumpărături online, ci este o experiență în sine pentru utilizatorii săi. De aceea, simpla prezență a produselor pe site nu este suficientă pentru a atrage și reține clienții. Este necesar să creezi un magazin virtual captivant care să ofere utilizatorilor experiența de care au nevoie pentru un proces de achiziție plăcut, rapid și personalizat. Iată cum poți face asta:
- investește în optimizarea website-ului pentru motoarele de căutare (SEO) și pentru dispozitivele mobile;
- apelează la servicii de web design profesionale pentru un design modern și intuitiv al magazinului tău online;
- investește în fotografii profesionale de produs și în videoclipuri de calitate pentru a prezenta produsele într-un mod atractiv și detaliat;
- utilizează descrieri clare, concise și relevante pentru fiecare produs în parte;
- implementează chatbot-uri pentru a oferi asistență în timp real utilizatorilor și pentru a răspunde rapid la întrebările clienților.
Toate aceste lucruri necesită anumite cunoștințe, iar dacă nu le ai, este recomandat să apelezi la specialiști pentru a obține rezultatele de care ai nevoie pentru dezvoltarea magazinului tău online. Chiar dacă astfel de colaborări presupun anumite investiții de ordin financiar, printre principalele beneficii pe care le vei vedea într-un timp scurt se numără și creșterea numărului de clienți și a vânzărilor, astfel că vei putea recupera chiar și în câteva luni investițiile pe care le faci acum.
Dacă nu dispui în prezent de capital propriu suficient, dar ai cel puțin 12 luni de activitate, poți să apelezi la un credit pentru firma de la o instituție financiară nebancară (IFN).
- Poți aplica online pentru un credit de până la 1.000.000 RON cu o perioadă de rambursare de până la 36 de luni pentru capital de lucru, 48 de luni mixt și 60 de luni pentru investiții.
- Dacă îți dorești un împrumut de cel mult 100.000 RON, îl poți obține 100% online, în timp ce pentru creditele care depășesc aceasta sumă, vei primi sprijin din partea unui consultant. Dacă ai nevoie de un împrumut și mai mic, de până în 35.000 RON, îl poți obține tot 100% online și doar cu ajutorul extrasului de cont.
- Dacă se întâmplă ca într-o lună să nu poți rambursa rata din cauza unor situații neprevăzute, poți să amâni plata cu 30 de zile, o singură dată pe durata creditului, dacă ai un comportament bun de plată până atunci.
2. Implementarea marketingului contextual
Pentru că o strategie completă de marketing nu se rezumă doar la optimizarea SEO a site-ului, este important ca în dezvoltarea site-ului tău să ai în vedere și implementarea strategiilor de marketing contextual, adică adaptarea mesajelor și ofertelor personalizate, în funcție de momentele-cheie din călătoria de achiziție a utilizatorilor. Astfel, vei putea să captezi atenția utilizatorilor și să motivezi efectuarea achizițiilor.
Pentru a implementa acest tip de strategie este important să știi că există 5 momente-cheie în „călătoria” utilizatorilor:
- cercetare – când un utilizator identifică o nevoie pe care o are și începe să caute informații despre produse/servicii care ar putea să-i îndeplinească această nevoie;
- explorare a produselor disponibile;
- intenție de achiziție – atunci când adaugă în coș produsele pe care intenționează să le achiziționeze;
- finalizarea achiziției – moment în care este crucial ca experiența de plată și de alegere a metodelor de livrare să fie impecabile;
- post-achiziție – moment care include confirmarea și posibilitatea de urmărire a stadiilor comenzii.
De exemplu, când un utilizator trece la etapa de achiziție și adaugă produse în coș, o strategie bună ar fi de a-i trimite automat recomandări personalizate sau oferte promoționale pentru produse similare sau complementare.
De asemenea, și utilizarea tehnologiei de geofencing și a altor tehnologii de localizare poate fi utilă în implementarea strategiilor de marketing contextual în etapa de explorare a produselor disponibile. Acestea îți permit să trimiți notificări și oferte personalizate în timp real, bazate pe locul fizic al utilizatorilor.
3. Aplicarea unor strategii eficiente de publicitate digitală
Pe lângă strategiile de marketing contextual, o altă modalitate de a-ți dezvolta magazinul online este de a implementa strategii eficiente de publicitate digitală, care vin în completarea celor de mai sus. Acestea pot include investiții în:
- publicitate pe platforme globale precum Google Ads și Facebook Ads pentru atragerea traficului calificat către magazinul online. Aici campaniile PPC (Pay-Per-Click) pot fi utile deoarece îți permit să targetezi audiențe specifice și să afișezi anunțuri relevante pentru căutările și interesele lor, ceea ce poate stimula conversiile și creșterea vânzărilor.
- strategii de retargetare a clienților care au vizitat deja magazinul, dar nu au finalizat achizițiile;
- colaborarea cu influenceri pentru a crea conținut autentic și credibil despre produsele sau serviciile oferite de magazinul tău online.
4. Optimizarea continuă a performanței
Un secret, de data aceasta, care te poate ajuta să-ți dezvolți site-ul online este urmărirea și optimizarea continuă a performanței. Nu este suficient să implementezi strategii și campanii de promovare și să aștepți epuizarea bugetului alocat pentru a măsura rezultatele. Toate strategiile implementate trebuie urmărite constant pentru a putea interveni și optimiza, acolo unde este cazul.
De exemplu, pentru a monitoriza traficul, conversiile și performanța campaniilor de marketing, poți utiliza instrumente puternice de analiză web precum Google Analytics sau platformele de analiză integrate în platformele de publicitate digitală. Toate informațiile obținute te pot ajuta să îmbunătățești mesajele și ofertele în funcție de schimbările în comportamentul consumatorilor, să explorezi noi canale de marketing și să actualizezi continuu conținutul campaniilor.
5. Conținut relevant și atractiv pentru clienți
Indiferent că alegi să investești în campanii de marketing sau dorești să atragi clienți în mod organic, un lucru este important de știut: conținutul pe care îl publici trebuie să fie relevant și atractiv pentru grupul-țintă de clienți.
De exemplu, pentru a oferi valoare adăugată clienților tăi și pentru a construi o comunitate solidă, poți publica permanent articole de content marketing în secțiunea de blog a site-ului tău. Acestea pot acoperi o gamă largă de subiecte și pot furniza în același timp informații utile, sfaturi practice sau inspirație pentru utilizatori. Dacă sunt optimizate SEO corespunzător, articolele pot atrage trafic organic, consolidând astfel autoritatea site-ului în domeniul tău de activitate.
Poți folosi același principiu și pe platformele de socializare. Distribuie conținut relevant și captivant, cum ar fi imagini și videoclipuri care să genereze interes și să încurajeze interacțiunea și distribuirea de către utilizatori.
Concluzionând, în era digitală marketingul nu mai poate fi trecut cu vederea de către antreprenorii care își doresc un business sustenabil. Folosește-te și tu de informațiile din acest articol și implementează strategiile care se potrivesc cel mai bine cu obiectivele pe care le ai pentru businessul tău.