Campaniile plătite pe social media, principala metodă de promovare pentru companiile românești

Șase din zece microîntreprinderi au înregistrat o scădere a vânzărilor online în 2023

Circa 65% dintre companiile din România aleg canalele social media drept principalele metode de promovare, conform „Romanian Ecommerce Report 2024”, studiul realizat de MKOR la comanda VTEX.

Totuși, șase din zece microîntreprinderi au înregistrat o scădere a vânzărilor online în 2023. În schimb, două din trei întreprinderi mari au raportat o creștere a vânzărilor. Mai mult, conform datelor analizate, aproximativ 70% dintre start-up-uri au înregistrat o creștere a vânzărilor online.

Magazinele online reclamă o competiție acerbă cu producătorii sau cu alți retaileri în încercarea de a-și atrage și a-și păstra clienții. Astfel, aproape 42% dintre afacerile de ecommerce (+ 21% față de 2022) au menționat competiția cu producătorii sau alți retaileri ca fiind una dintre principalele provocări pentru business în 2023.

Mulți utilizatori adaugă produse în coș, dar nu finalizează achiziția

O altă provocare pentru retailerii online în 2023 a fost abandonarea coșului de cumpărături (33%), în creștere cu +12% față de 2022. De asemenea, 28% dintre comercianții online (în creștere cu +11% față de 2022) susțin că în 2023, deși traficul pe site-uri crește, conversia vizitatorilor în clienți plătitori este dificilă.

CITEȘTE ȘI: Mat Star are magazin online cu livrare în România

În același timp, 26% dintre afacerile din ecommerce (în creștere cu 6% față de 2022) se confruntă cu dificultăți în atragerea clienților potriviți, 23% (+5%), indică provocări legate de aprovizionare și de livrare, 19% (+ 7% față de 2022) reclamă politicile de retur și de rambursare printre probleme, iar 17% reclamă loialitatea clienților (în scădere cu 3%) față de 2022.

CITEȘTE ȘI: Metro a lansat un magazin online cu livrare gratuita la domiciliu

- Publicitate -

Ce cumpără și cum cumpără românii. Femeile generează aproape 60% din tranzacții

Femeile generează aproape 60% din tranzacțiile din retailul românesc, iar segmentul 35-54 de ani domină consumul prin stabilitate financiară...

Jumătate dintre tinerii români spun că au trecut prin abuz emoțional în relații

Aproape jumătate (45%) dintre tinerii români cu vârste între 14-25 de ani spun că au întâlnit abuzul emoțional în...