Jumătate dintre români acordă mai multă atenție reducerilor și promoțiilor când cumpără online

În acest timp, aplicațiile care ajută la găsirea celor mai bune oferte în timp real sunt văzute drept cele mai utile tehnologii pentru viitor

Jumătate dintre români spun că acordă mai multă atenție reducerilor și promoțiilor față de anul trecut. Această tendință se regăsește și la nivel european, unde peste 90% dintre consumatori consideră că promoțiile au un rol important în decizia de cumpărare, conform unei analize Shopfully.

Similar cu alți europeni, românii aleg să-și limiteze cheltuielile în special în categorii precum mobilă (48%), electronice (42%) și haine (36%). Pentru majoritatea românilor, alimentele și băuturile rămân o categorie esențială, în condițiile în care doar 18% iau în calcul să reducă bugetul alocat acestor produse.

Interesant este că 82% dintre europeni, inclusiv românii, își fac cercetările online înainte de a merge într-un magazin fizic – un comportament ROPO (Research Online, Purchase Offline) tot mai răspândit.

Mai mult, românii (62%) și spaniolii (59%) sunt printre cei mai dispuși să ofere informații despre preferințele lor de cumpărare retailerilor și brandurilor, în schimbul unor recomandări sau mesaje personalizate. În plus, 62% dintre români ar fi dispuși să ofere informații pentru a primi mesaje publicitare mai relevante.

Utilizarea tehnologiei în procesul de cumpărare rămâne relativ scăzută, dar 14% dintre români spun că sunt dispuși să încerce funcționalități precum asistenți virtuali, self-checkout sau virtual try-ons. Bariera principală nu este lipsa tehnologiei, ci neînțelegerea beneficiilor – 31% nu văd cum i-ar putea ajuta aceste instrumente.

CITEȘTE ȘI | AutoEco.ro se extinde în offline și deschide al treilea magazin în București

- publicitate -

articole noi