All the European investment, retail, real estate, office and industry news in English language

miercuri | 2 decembrie | 2020
-1.1 C
București

Femeile, doar 1 din 9 membri ai consiliilor de administrație ale companiilor

Chiar dacă, conform datelor Eurostat, România înregistrează o pondere ridicată de femei aflate în poziții de conducere (41% comparativ cu media Uniunii Europene de numai 36%), doar 11% dintre membrii consiliilor de administrație – cel mai înalt for decizional din cadrul unei companii – sunt femei (media Uniunii Europene fiind de 27%).

„Am vazut în ultimii ani multe schimbari în structura managementului companiilor mari din România, cu care interacționăm frecvent – media de vârstă a managementului este mai scazută în prezent decât acum 10 ani și cu siguranță în top management sau în Consiliile de Administrație întâlnim un număr mult mai ridicat de femei față de acum 5-10 ani”, este de părere Andra Ioana, Senior Project Manager în cadrul Roland Berger România.

„Dacă acum 10 ani întâlneam femei aproape exclusiv în roluri de Director Financiar sau Resurse Umane, în acest moment femeile ocupă întreg spectrul de roluri de conducere: Marketing, Vânzări, Operațiuni, Strategie, de multe ori Director General.”

- PUBLICITATE -

Egalitatea de gen în România continuă să fie un subiect care naște controverse, în pofida numeroaselor exemple de femei de succes din mediul de afaceri.

Salariile și veniturile, îngrijirea sănătății, participarea pe piața muncii, concediul, competențele și formarea, organizarea muncii, timpul de lucru și echilibrul dintre viața profesională și cea de familie sunt doar câteva dintre subiectele afectate de decalajul dintre genuri, care ar trebui să se afle mai des pe agenda publică.

Împărțirea inegală de multe ori a responsabilităților casnice și familiale continuă să reprezinte un obstacol în evoluția profesională a femeilor

Cele mai mari bariere în ceea ce privește egalitatea de gen rezidă din împărțirea inegală a responsabilităților casnice și familiale între bărbați și femei.

Studiul „Femei – lider în era digitală”, realizat de compania globală de consultanță strategică Roland Berger, arată că, în medie, pe parcursul unui an, femeile își petrec 16% din zi pentru activități casnice și de ingrijire (care sunt în esență neplatite), spre deosebire de bărbați, care petrec doar 9% din zi.

Femeile lucrează adesea în locuri de muncă mai puțin prestigioase și mai nesigure, caracterizate printr-o volatilitate excesivă.

În China, de exemplu, femeile sunt mult mai predispuse să ocupe locuri de muncă mai vulnerabile (36% din totalul femeilor ocupate) comparativ cu barbații (doar 7% din totalul bărbaților ocupați).

Iar în Germania și Franța există de patru și, respectiv, de trei ori mai multe femei angajate în locuri de muncă part-time decât bărbați, iar rolurile de tip part-time conduc mai rar către poziții de responsabilitate ridicată în cadrul companiilor.

Noile tehnologii pot crea mai multe oportunități pentru femei

În general, revoluția digitală a redus atât barierele de intrare pe piață, cât și costurile companiilor și a contribuit la crearea unei noi paradigme de business – o paradigmă mai favorabilă pentru femeile – lider.

Noile tehnologii au permis mai multor femei să intre și să rămână pe piața muncii, dar este în continuare necesar să li se asigure resursele adecvate pentru o evoluție profesională de succes. Pentru a accede la roluri de lideri, femeile trebuie să fie implicate în toate aspectele de conducere. Iar pentru a depasi barierele cu care se confruntă, este necesar ca ele să poată profita pe deplin de resursele disponibile.

România se situează pe locul doi (după Bulgaria) în topul statelor europene cu cele mai multe femei active în sectorul IT&C (26% din totalul angajaților), cu toate acestea femeile sunt încă sub-reprezentate în acest sector.

„Pentru a atrage și mai multe femei în industria digitală ar trebui promovate mai intens beneficiile si oportunitățile asociate, dar și poveștile de succes ale femeilor care au obținut performanțe în această zonă” consideră Andra Ioana, Senior Project Manager în cadrul Roland Berger România.

- PUBLICITATE -